Nyheter om Polestar 3

Ja en sådan här får det bli!

Midnattsblå så den passar min MacBook Air - som lär komma ungefär samtidigt :grinning:

2 gillningar

Blir inget med det:

oh ja...

Visst skulle Polestar vara en av de första samarbetspartnerna kring nya CarPlay? Så jo det tror jag nog den kommer stödja :slight_smile:

Framtida bilar kanske, men knappast den här. Den här släpps innan CarPlay ens börjar rulla ut. Har mycket svårt att tänka mig att biltillverkare vill göra sådana förändringar i systemet på en bil de redan skeppat.

Ja, sant. Hypen är total i diverse Polestar-grupper på Facebook iaf men vi får väl se :slight_smile:

Uppriktigt (positivt) förvånad att Polestar var med på den listan, de känns som ett bolag som committat ordentligt till Googles system.

Gäller ju Volvo också. Men det blir ju Googles system i botten och sedan använder CarPlay API:er. Är ju helt legendariskt egentligen om alla bilar kan ge oss två ekosystem.

Ja, och det fungerar så grymt bra i Polestar 2. Underbart infotainment och för en iPhone-användare som du förmodligen är så är det inte uppenbart att det är Android utan det är bara snyggt och väldigt välfungerande. Integrationen med Google-assistenten är väl det som avslöjar det :slight_smile:

Nu kommer dock CarPlay i juni också så den möjligheten kommer att finnas också.

Spännande ändå! Det är väl dock "gamla" carplay, eller ja, nuvarande.

Jag gillar infotainmentsystemet i Polestar 2. Till skillnad från Teslas så verkar Polestar bli bättre och bättre.

Ja precis, där största skillnaden verkar vara att nuvarande CarPlay kan ta över infotainment-skärmen till höger om ratten medan nya CarPlay kan ta över klustret framför ratten och alla andra skärmar.

Det går delvis djupare än så - även temperatur och annat skall kunna styras.

Notera att även dagens CarPlay delvis kan komma upp framför ratten men då enbart navigatorn. Detta fungerar dock inte på de flesta jag provat men väl Skoda Eniyaq iV.

Inga problem om det är Android Automotive, öppna APIer.

HVAC_TEMPERATURE_SET

:slight_smile:

1 gillning

Boom!

Dagens poppar även upp i HUD, men det var kanske det du menade med ”framför ratten” :sweat_smile::blush:

Från sajten:
image

Polestar visar upp baken på alla sina aktuella modeller och endast Polestar 4 göms under ett skynke.

Det verkar som att Polestar tar en annan väg till lansering av sina kommande modeller. I stället för en stor big bang så visar man upp bilarna från olika vinklar och denna gången är det dags för baken. Men de står på ett sådant sätt att om vi zoomar in på bilden kan vi få en god uppfattning om hur bilarna kommer se ut.

Samtidigt berättar man att man fått fler än 32 000 beställningar för Polestar 2 under 2022 vilket är en ökning med närmare 300 procent.

Man expanderar snabbt runt jorden och går från 25 marknader till 30 i slutet av 2023. I dag finns det 130 ställen att titta på bilarna medan man förväntar sig öppna ytterligare 30 under 2022.

Polestar 3

Polestar 3 är företagets första SUV

I oktober 2022 kommer vi få se Polestar 3 och med det den första SUV från bolaget. Eller herrgårdsvagns-SUV som vi gärna kallar den formen. Påminner en del om Volkswagen ID4 och det vi sett av kommande Volvo Embla (som Polestar 3 delar plattform med).

Polestar 4

Polestar 4 blir en mer avrundad SUV

Polestar 4 är den enda bilen vi inte får se tydligt. Den lanseras under 2023 och kommer även den vara en SUV men med coupéformer.

Polestar 5

Polestar 5 blir en sportig sedan

Med Polestar 5 får Polestar för första gången verkligen bevisa vad man kan. Denna bil är den första som baseras på de egna konceptbilarna i form av Precept och Polestar O₂. En sportig sedan. En prototyp kommer visas upp den 23 – 26 juni 2022 under Goodwood Festival of Speed i södra Storbrittanien.

Bonusvideo nedan

Källa: Polestar.

Ska bli riktigt intressant att se hur den kommer seut innuti.
Men kommer nog beställa en så fort man kan..

1 gillning

Jag med!

1 gillning

Från sajten:
image

Polestar 3 kommer visas upp den 12 oktober. Adaptiv luftfjädring och aktiva dämpare kommer som standard.

Vid lansering kommer alla varianter ha dubbla motorer. Vidare är den fullpackad med säkerhetssystem från Volvo.

Precis som med Polestar 2 kommer det finnas ett Performance-paket. Det ger en maximal effekt på 380 kW. Det motsvarar 517 hästapollar. Naturligtvis innefattar detta paket en rad guldiga detaljer inklusive säkerhetsbältet.

Vill du följa lanseringen den 12 oktober kan du göra det via YouTube.

Se också en genomgång av säkerhetsfunktionerna ur ett Nvidia-perspektiv

2 gillningar