Startade upp min nya MBP M1 Pro igår och använde flyttassistenten för att föra över min användare från min gamla MBP. Allt fungerar utom nyckelringen och Hitta.
När jag klickar ombeds jag fylla i mitt lösenord till Apple-ID. Det gör jag och den verkar acceptera lösenordet men inget händer.
På Hitta så bockar jag i kryssrutan och den frågar om det är ok att använda platstjänster vilket jag svarar ja på. Jag har kontrollerat så Platstjänster är påslagna. Inget händer.
Någon som har en bra idé för vad jag kan göra? Man kan ju vänta ibland och det har jag gjort sedan igår eftermiddag. Jag har även startat om datorn.
Japp, 12.1 Beta. Men nu när jag skriver har det dykt up en röd plupp med en 1:a i på kugghjulet. Följer jag det spåret så är notisen på Apple-ID. Men om jag klickar på Apple-ID ser det ut som vanligt. Ingen indikation på var jag ska agera.
Det var ett misstag. Glömde ta bort certifikatet på datorn. På telefonen tog jag bort det. Har aldrig kört Beta tidigt i processen. Och vet inte om det går att backa…
Jag får det helt enkelt inte att fungera. Dessutom är det något som ligger och stör i bakgrunden. Ibland tar den inte emot inmatningar från tangentbord och styrplatta. Om det är något annat eller om det är en störning som härrör från samma källa vet jag inte. Ska kolla att logga ut från Apple-ID.
Inmatningsproblemet kommer om jag inte varit inne på en sida på ett tag. Eller om jag öppnar något nytt.
När jag skulle logga ut får jag en del frågor. Bl.a säger den att den håller på att ladda ned iCloudbilder och inte är klar ännu. Jag kanske ska vänta ett tag? Men det är segt utan Nyckelring.