Nya version av Roborock-appen ska göra städningen enklare

Från sajten:

Roborock har nyligen uppdaterat sin app med syfte att göra städningen enklare hemma. Deras slogan för den nya uppdateringen är Tap Tap Clean.

Kinesiska robotdammsugartillverkaren Roborock har med uppdateringen av sin app tagit steget mot enklare städning i hemmet. Utöver möjligheten att skapa avancerade rengöringsschema så går det via appen nu att bestämma exakt hur och när något ska städas på begäran med en enkel tryckning på valt område. Även kartor över hemmet ska kunna skräddarsys noggrannare med automatisk detektering av riskfyllda områden. Det ska också gå att kontrollera robotdammsugarns status via ett uppdaterat användargränssnitt.

Appen ska nu också automatiskt kunna rekommendera No-Go zoner som förhindrar robotdammsugaren att fastna under möbler eller trilla nerför trappor. En av funktionerna är djuprengörande dammsugning av mattor som lägger till en extra dammsugning av mattor när dessa detekteras.

Något som testat nya appen och uppskattar den?

Källa: 9To5Mac

Vänta nu, jag kör Mi Home-appen för Roborock. Hade inte koll på att det fanns någon annan. Någon som har koll på om det är värt att byta till Roborock-appen?

Ja det är det, inte jätte stor skillnad egentligen men, iaf förut, kom uppdateringar till enheterna snabbare i Roborock och om jag inte minns fel så krävs Roborock appen för vissa funktioner (eller gjorde förut iaf)

1 gillning

Jag har fått livet till Roborock-appen för att kunna se kameran på dammsugaren. Snarlika appar annars.

Om någon kör Home Assistant går det numera också att kombinera Roborock-appen och Home Assistant.

1 gillning