Nya uppdaterade hubben Aqara Hub M1S Gen 2

Från sajten:
image

Aqara har uppdaterat sin populära hubb för det smarta hemmet. Nya Aqara Hub M1S Gen 2 har fått en rad förbättringar i samma förpackning som tidigare.

Kinesiska företaget Aqara fortsätter att lansera nya produkter och senast ut är en uppdatering av deras hubb för våra smarta hem. Aqara Hub M1S Gen 2 ser ut precis som sin föregångare och även den första generationen som dök upp på marknaden. Den nya hubben har fått ny hårdvara och uppdatering av mjukvaran samt förbättrad nätverkssäkerhet med WPA3-standarden.

Bland förbättringarna märks:

  • En kraftfull inbyggd 2 Watts högtalare som ska ge bättre möjligheter att användas som siren, dörrklocka och med skräddarsydda ringsignaler
  • En inbyggd RGB-ljusstrip med konfigurerbar ljusstyrka och färg
  • En belysningssensor som kan användas för automationer i Aqara Home-appen
  • Förbättrad wifi-anslutning med en 2×2 MIMO Wi-Fi antenn
  • Dessutom finns fortsatt stöd för alla fyra larmlägen i HomeKit Security System

Utöver detta så är det fortsatt stöd för Zigbee 3.0, Wi-Fi 2,4 GHz och glöm inte bort att även denna kommer att ha stöd för Matter till anslutna tillbehör (än så länge är det bara Aqara Hub M2 som fått detta). Fortsatt är det stöd för Apple Home, Google Home, Amazon Alexa och IFTTT.

Källa: Aqara

…och nu fick den det via 4.0.4-uppdateringen för ett par dagar sedan :blush:

Hur högt låter sirenen? I klass med brandvarnare?

Jag använder inte den men testade den när jag bytte från den gamla hubben och vill minnas att den lät rejält högt. Det är ju dock en subjektiv bedömning men jag vill påstå att den låter minst i nivå med vår brandvarnare.