Nya säkerhetskameran från TP-Link är mångsidig till lågt pris

Från sajten:
image

TP-Link har visat upp sin nya lilla säkerhetskamera Tapo C120. Utöver att vara liten och prisvärd så fungerar den både inomhus och utomhus.

TP-Link har visat upp sina nya kabelanslutna säkerhetskamera Tapo C120. Säkerhetskameran får ett lågt pris och med sitt lilla format så fungerar denna både för inomhus- som utomhusbruk. Kapslingsklassen är IP66 med en upplösning på 2K samt möjlighet till lokal lagring via ett inbyggt microSD-kort.

Tapo C120 har dessutom kostnadsfri AI-igenkänning av personer och fordon samt två justerbara spotlights som kan triggas vid olika händelser. Som om inte detta vore nog så har de lagt till en sensor för färgseende i mörker och givetvis finns det tvåvägskommunikation.

Montering sker med det justerbara magnetiska fästet och priset är så lågt som 39,99 amerikanska dollar. Tapo C120 fungerar med både Amazon Alexa och Google Home.

Källa: The Verge

3 gillningar

Oh, den blev man ju lite sugen på!

2 gillningar

Trevligt, giller deras kameror. Oerhört prisvärda.

1 gillning

Nice. Har flera olika modeller av tapo utomhus, funkar kanon även om appen kanske inte är den snyggaste.

499kr på Kjell.

Hur funkar det med app och lokallagring? Kan man ha minneskort istället för moln och ändå få notiser när en person detekteras?

Det går fint. Kör lagring lokalt till min Synology NAS.

Oj, det låter ju hur bra som helst. Kanske dags att testa!

Jag kör lokalt till enbart minneskort i varje kamera även det fungerar klockrent. Köper micro sd som heter endurance, de är till för typ såna här kameror, inte många kronor extra. Men en av kamerorna är nu flera år på ett av de billigaste sd korten utan problem.

Har även lagt till dem i Home Assistant där jag triggar motion vissa tider att tända upp Hue outdoor på max en stund mm. Men alla Tapo kameror fungerar inte med Home Assistant så kolla upp det innan. Har en C500 som inte fungerar i HA.