Nya pärlan hämtad

Min baslåda var aningen mer diskret men helvete va fint det där såg ut :ok_hand:

2 gillningar

Som denna jag hade för typ 15 år sedan :slightly_smiling_face:
Här på resa i Italien

9 gillningar

Jag är på min andra 8 växlade automatlåda från Peugeot och inga problem hitintills :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det är så man funkar i den åldern: Vi kan ju fan inte åka utan riktigt ljud. :joy::joy::joy:

1 gillning

Men du är ju inte känd för att ha så höga krav. :joy::joy::joy: Hittar ut själv.

1 gillning

Jag vet inte vad jag skall svara på den :smile:

2 gillningar

Nej det var ju prio ett just då, följdes dock åt av ett antal år där frågan var mer vad kan vi åka med så vi kan lasta så mycket som möjligt? :joy:

1 gillning

Nice @Thomas , grattis! :blush:

Vad är det där ”Puretech 130” för något?

Fanns väl en sportvariant på den? Kommer dock inte på vad den heter nu. Testade en sån innan jag köpte en Toyota corolla t-sport för en massa år sedan

1 gillning

Ja men 206 RC fanns där väl en har jag för mig, var den man suktade efter! :yum:

1 gillning

Snygg. Men varför dessa hiskeliga fälgar (vinterdäck är ingen ursäkt).

1 gillning

Sån var det ja!

De är dyrare än lättmetallfälgar och man vet att de sitter kvar på bilen när man ska till jobbet. :joy::joy:

1 gillning

Åh garaget! Här är min M3a

2 gillningar

Garaget!
Polarens gamla bil, ägdes en gång av Cornelis

1 gillning

Puretech 130 är en trevlig bensinmotor som sitter i flera Peugeot. 1.2 liter 130 Hk 3 cylinder

Dessa motorer ska kamremmen bytas vid 6000 mil eller 5 år och den går inne i motorn i oljan. Ofta måste oljetråget ner om man vill ha oljetryck efter oljebyte och rengöras då det sitter en massa kamremsrester i olje pickupen. En helt sinnessjuk konstruktion, ett riktigt skitgöra då halva motorn måste demonteras.

Här är lite bilder när jag bytte på en C3 med en liknande motor.

Klicka här

6 gillningar

Så nostalgisk man blev nu när man tittade in på sin gamla Garaget-sida :heart_eyes:

5 gillningar

What :open_mouth:

Trodde först att du skrev fel. Kamrem i olja :roll_eyes:

Hur full är man när man kläcker den idén :smile:

Ägde en 205 gti en gång i tiden. Oljan frös i tråget en kall morgon😏

3 gillningar

Då var vevhusventilationen så full av kondens när oljan fryser. Brukar bli en ljusbrun gröt på insidan av oljelocket då som en första varning. Vissa VAG motorer 1,4 16V runt millennieskiftet hade problem med detta och då kunde man montera ett värmeelement i vevhusventilationen för att bli av med problemet. Berodde troligtvis på att bilarna kördes mest korta sträckor och motorerna inte var varma tillräckligt länge för att kondensen skulle hinna torkas ur.

1 gillning