Nya Minut Home Sensor håller koll på hyresgästerna

Från sajten:
image

Svenska företaget Minut har nu lanserat sin nya version av den mångfunktionella sensorn. Den stora nyheten är att den även fungerar utomhus.

Minut som varit igång ett par år nu med sin smarta sensor har nu lanserat den nya Minut Home Sensor. Förutom en slimmare design så är den också gjord för att fungera utomhus. Det som från början var ett crowdfunding-projekt står numera på egna ben och från att ha vänt sig mot privatmarknaden är de numera mer inriktade mot de som hyr ut lägenheter och andra typer av boenden.

Sensorn mäter en mängd olika områden som ljudnivå, buller, temperatur och luftfuktighet. Funktionen AudioID filtrerar bort ljudet av vind vilket ger en tydligare bild av det som låter.

Ljuder brandlarmet kan detta detekteras och notiser skickas då via appen till mobiltelefonen. Installationen ska vara snabb enligt hemsidan.

Minut Home Sensor går nu att beställa från deras hemsida och den kommer då med olika typer av abonnemang. Med abonnemanget Standard är priset 100 kr per månad och då kostar sensorn 500 kronor. Väljs abonnemanget Pro är kostnaden 150 kronor per månad och då ingår sensorn.

Använder du Minut idag eller skulle du vilja använda sensorn?

Källa: Minut

Antar att det fortfarande inte finns stöd för Homekit etc? De aviserade väl även tidigare att stöd för Google Home skulle plockas bort?

Abonnemang? Brr…

Köpte den första versionen via kickstarter då de utlovade homekit-stöd. Men åren gick och det kom aldrig.
Sen det där med att den hör brandlarm, ja vissa hör den. Men jag har vissa med en annan pip-signal och då fattar den inte att det är en brandvarnare.
Efter ett tag så kunde inte min sambo använda den längre för om man ville ha fler användare så behövde man ett månadsabonnemang.
Den är numera förpassad till tekniklådan å vinden.

Har två st Minut första versionen, funkar fint, en på övervåningen och en på nedervåningen. Gör det dom ska, håller koll på rörelser, ljud, temperatur, fuktighet, funkar bra med mina brandlarm. Inget att klaga på. :slight_smile:

Om det inte är en metafor för Tradera så kommer jag börja veva!

Köpte första versionen. Varit nöjd men nu kräver minut point 100 kr / månad från och med 2024 om jag vill att min sensor ska funka. Undra om man först kan sälja en produkt utan abonnemang sen ”ändra” sig och om man inte betalar blir produkten värdelös?