Nya Lenovo ThinkPhone by Motorola riktar sig mot företagare

Från sajten:
image

För dig som är hooked på datorer från Lenovo har nu en ny partner presenterats. Lenovo ThinkPhone by Motorola vill bli din kompanjon i arbetslivet.

Idag presenterades nya Lenovo ThinkPhone by Motorola som är utformad för att vara den bästa kompanjonen till ThinkPad hos företagen. ThinkPhone är en unik kombination av innovation från Motorola och mobiltelefonen kommer med premiumfunktioner och en design som känns igen. Starkt skydd i form av ThinkShield ska finnas för ökad säkerhet tillsammans med Moto Threat Defense.

Den nya telefonen inkluderar Moto Secure som är en app som fungerar som en mittpunkt för frågor relaterade till säkerhet och integritet. Företagets IT-administratörer kan i kombination med Moto OEMConfig eller Moto Device Manager, fjärrkonfigurera Moto Secure-funktioner på ThinkPhones. ThinkPhone kommer också med Moto KeySafe, en separat processor som körs på Android, vilket adderar ett ytterligare säkerhetslager.

ThinkPhone by Motorola är MIL STD 810H-certifierad, utformad med lätt aramidfiber som är starkare än stål, en aluminiumram i flygplanskvalitet och Gorilla Glass Victus. Kapslingsklassen är IP68 vilket innebär att den klarar av 1,5 meters djup i vatten i upp till 30 minuter. Vid lansering kommer ThinkPhone med mobilapparna Microsoft 365, Outlook och Teams förinstallerade.

Processorn i Lenovo ThinkPhone by Motorola är en Snapdragon 8+ Gen 1 Mobile Platform. Dessutom är ThinkPhone utrustad med 5G-teknik och Wi-Fi 6E kompatibilitet. Skärmen är en stor 6,6 tums FHD+ skärm och batteriet kan ge upp till 36 timmars batteritid. Den levereras med en 68 W TurboPower snabbladdare som också kan ladda en bärbar dator via USB-C. Det hela kryddas med en 50MP Ultra Pixel kamera för hög bildkvalitet.

 

Lenovo ThinkPhone by Motorola finns tillgänglig för förbokning 6 januari till ett rekommenderat pris om 9.999 kronor. Officiell säljstart är den 23 januari.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

Jag köper nästan alltid företagsdatorer. Dom är ofta robusta och utan allt bling! Senaste Lenovodatorn var dock ett tag sedan jag köpte. Köpte ett par sånahär 2019 tror jag:

Börjat byta ut dom mot Intel NUC nu dock. Annars gillar jag Lenovo!