Nya GPS:en Garmin Drive 53 hjälper dig på vägen

Från sajten:
image

Garmin har lanserat en ny GPS med en 5 tums pekskärm. Garmin Drive 53 kan, parad med appen informera om trafikstockningar och visa alternativa rutter.

För dig som är ute efter en vanlig GPS för bilen så kan kanske nya Garmin Drive 53 vara något för dig. Enheten är utrustad med en 5 tums ljusstark pekskärm och kan visa trafiken i realtid när den paras till Garmin Drive-appen.

Via Garmin Drive 53 går det att få vägledning och varningar om miljözoner längs rutten och detta i kombination med topprankade restauranger och hotell via TripAdvisor. Givetvis går det att hitta mat-, bränsle- och rastställen också.

Garmin Drive 53 har förprogrammerade kartor för Europa. Den kan också anslutas till en kompatibel backkamera (tillbehör) för att se fordon, fotgängare och andra hinder bakom fordonet.

Rekommenderat pris för Garmin Drive 53 är 1999 kronor.

Källa: Garmin

Galleri

Otroligt att dessa existerar fortfarande.

4 gillningar

Bra, perfekt på utlandsresor när man inte vill bränna surfen på vägarna eller när bilen är för gammal för att ha en fancy display som visar vägen :slight_smile:

Finns ju liknande lösningar direkt i mobilen idag :slightly_smiling_face:

Förvisso men då vill det till att det finns surf att använda, är du utanför EU tickar det iväg och då är det enklare att bara smälla upp en GPS :slight_smile: Surfen måste räcka till att visa upp dagens måltider och sevärdheter på IG...

Tänkte mer att man kan ladda ned en navigator som har stöd för kartor offline och sedan bara köra på GPS =)

1 gillning

Aha, det fungerar säkert också men då faller man tillbaka på prispallen när det gäller "flest prylar när han dör vinner" :slight_smile:

Finns det en extern skärm som bara hanterar Carolay/ android Auto?

En sådan vill jag ha!

(Kan ha frågat innan)

@MarcusThunborg köpte en schysst från Ali om jag inte minns helt fel.

:grimacing: :joy:

1 gillning

Haha! Vem vill vara utan Främlig när man cruisar!

2 gillningar

Jag har testa två från Kina.
Båda har för och nackdelar :sweat_smile:

Trådlös kommunikation var inte toppen på den här men med lite pillande i Wi-Fi-inställningarna på telefonen blev den mer stabil.
Den har ljud ut genom 3,5 mm ljudkabel, fm-sändare och inbyggda högtalare (som är skräp).

SEK 651.39 37% Off | Universal 7inch Car Radio FM Multimedia Video Player Portable Wireless Apple CarPlay Android Auto Touch Screen For BMW VW KIA

Den här har endast fm-sändare och inbyggda högtalare. Bättre och snyggare skärm. Men telefonen måste vara hyfsat nära för stabil trådlös uppkoppling.
(Har inte testat att koppla en USB-C-splitter för 3,5 och ström)
Högtalarna är bättre men inte ett alternativ så för mig gjorde jag att min iPhone skickar ljud till bluetooth i bilen så agerar skärmen som en kontroll mer eller mindre.
Men då spelas ljud som rör CarPlay genom högtalarna i skärmen: Siri, GPS, uppläsning av meddelande osv.
Ljud från musik och podd skickar min iPhone till bilen.
Bonus är inbyggd kamera framåt för inspelning på microsd-kort.

SEK 1,239.09 37% Off | 10.26" Dash Cam Rearview Camera Wifi Carplay and Android Auto 4K DVR GPS Navigation Video Recorder Dashboard Dual Len 24H Park AUX
https://a.aliexpress.com/_mOIJM1O

1 gillning

Tack!

Ska kolla in den lite dyrare av dom då.

Det är min fars fräsiga BMW som inte klarar av Carola :sweat_smile::partying_face::flushed::star_struck: (CarPlay)

1 gillning

Sjysst? Man hörde väl bilmotorn i den? Vet inte om han fick ordning på det.

Funkar väl även med en iPad utan celluar om man är rädd om surfen.

Hehe det var den första av dom.
Men det visade sig vara min Volvo som inte fixade ljudkabel från samma ljudkälla som den gav ström.
Blev missljud som lät som jag hade fet turbo à la fast and the Furious när jag gasade.
Testade den i frugans Kia och där fanns inga missljud. :sweat_smile:

2 gillningar

Där ser man, minns bara att det var lite strul när du fick hem den. Den var kanske gjord för asiatiska bilar? :joy::joy:

1 gillning