Nya Apple TV 4K väckte nytt liv i min tv

Låter som att det är dags att kalibrera sig lite!

Found Footage Video GIF by Eternal Family

Ja men tips på hur. Tycker jag provat. Men min Philips har ju stöd för Dolby Vision och tycker det borde bli najs. Men som sagt, lite mörkare och gulare. Ska se om man kan få det på bild. Skillnaden mellan DV/HDR/SDR…..

1 gillning

Gå in på rtings.com och sök efter din modell, de har fina mallar för de flesta TV-apparaterna :ok_hand:

2 gillningar

Tack! Ska kolla

1 gillning

HDTVtest tycker jag har mycket bra när det gäller bild.
Har TV’n Filmmaker mode så ställ in det.

1 gillning

Det bästa som hänt sedan text-tv fick minne.

2 gillningar

Jag såg under testandet att funktionen ARC (Audio return channel) var avstängd på min DenonFörstärkare (AVR-3400H) så jag aktiverade ARC och kan nu istället använda min Smart-TV på filmer med HDR10+ och då få ut ljudet från min Denon i högtalarna (Focal Dome) med fullt stöd för Dolby Atmos. Slutet gott allting gott. :blush:

2 gillningar

Fasen va fint :clap: Skönt att det löste sig tillslut!

1 gillning

Netflix behöver skärpa till sig!
Bygg om stödet så att deras material även finns med i Apple TV:ns egna app, samt det som du redan klagat på Marcus!

1 gillning

Som jag har förstått det så vill Netflix inte dela med sig av viss data som Apple får om man ansluter sig. Så som hur ofta saker tittas på etc. Så lär typ aldrig ske :frowning:

Visst är det väl också så att det är bara versionen med ethernet som kommer få stöd för Thread?

Ja

1 gillning

Köpte en ny HDMI-kabel i dag (den där från Belkin). Löste alla problem med bilden.

3 gillningar

Missat att du haft problem med bilden. Hur var problemet?

Det blev något grådassigt filter över allt emellanåt och det kom upp en laddningsbild på tv:n när den skulle växla mellan HDR och icke-HDR.

Varje gång jag startade om Apple TV blev hela tv-skärmen blå. Var tvungen att stänga av/slå på Apple TV igen för att få bild.

Blir så när man handlar kablar på Dollar Store, sen gammalt. :joy:

Köpte den nya från Dennis Brunby HiFi så klart.

3 gillningar

Inte Klarin's Cykel & Fisk? :joy::joy:

Vad ska jag välja här? När jag väljer den översta blir allt mörkt som Markus brukar prata om. Blir det lika bra bild med mitt val??
Blir galen.


m

1 gillning

Såg att the frame fick det 2020, typiskt att man har en från 2019. Men men, kör film läge, det är så nära man kan komma :face_holding_back_tears:

1 gillning