Ny version av Ikea Symfonisk bokhyllehögtalare

Från sajten:
image

En uppdaterad version av bokhyllehögtalaren Ikea Symfonisk finns listad på hemsidan hos Ikea. Trots benämning som “gen 2” är det oklart vad som uppdaterats i högtalaren.

Enligt informationen på Ikeas hemsida finns nu en uppdaterad version av den populära bokhyllehögtalaren Ikea Symfonisk. Exakt vad som uppdaterats framgår dock inte av produktinformationen i klartext som ser ut att vara densamma som för den första generationen. Men, om man dyker ner i den dokumentation som finns för de båda versionerna ser man att typbeteckningen skiljer sig åt; E1801 för gen 1 och E1922 för gen 2.

Det framgår också att standby-förbrukningen minskats från 5.5 W (HiNA) till 2.15 W (HiNA) vilket är i linje med vad många teknikföretag arbetar med kring hållbarhet – minskad standby-föbrukning.

Ikea Symfonisk bokhyllehögtalare

Ikea Symfonisk finns att köpa på Ikeas varuhus och kostar 995 kronor. Dock ser den ut att vara slut på varuhusen eller inte i lager än beroende på hur man väljer att tolka informationen.

Källa: Ikea

Kan man hoppas på att den är lite mer driftsäker på AirPlay :thinking:

Ser ut som att knapparna och lampan iallafall bytt plats

1 gillning

Om AirPlay krånglar brukar det vara trådlösa nätverket.

3 gillningar

Kollade upp nu på IKEAs sida för att se om de specificerat något nytt. Står inget särskilt men priset är höjt till 1195 kr.

[…] the new model features a faster processor, more memory and draws less power when it’s on standby. It also comes with a longer power cable.

Beror på detta.

Troligtvis är det så. Brukar funka igen ett tag om jag stänger av och slår på Wi-Fi på telefonen. Frågan är dock vilken router man skall byta till för att det skall fungera 100%. För övrigt så upplever jag inga problem med min Asus router :man_shrugging:t2: