Ny teaser på kommande Resident Evil-serien på Netflix

Från sajten:
image

Netflix gör ett nytt försök att ta Resident Evil till ”vita duken” från handkontrollen.

Resident Evil har flera försök i bagaget som film med relativt låga betyg. Nu är det dags för Netflix att ta den kända spelserien till TV-soffan i form av serie. Den åtta avsnitt långa serien har premiär den 14 juli med Ella Balinski i huvudrollen.

Historien kommer utspela sig 30 år efter utbrottet av T-virus och Umbrella Corporations mörka hemligheter avslöjas. Netflix har nu släppt en teaser för serien för att värma upp oss lite inför premiären i sommar.

Från sajten:


Det är ungefär en månad kvar tills Netflix nya serie Resident Evil har premiär och nu har vi fått ännu en trailer att gotta oss i.

I den två minuter långa trailern får vi se en hel del zombies från Netflix nya satsning Resident Evil. Serien där vi kommer att följa två systrar i två olika tidslinjer.

Ett där systrarna får se Racoon City gå från ett idylliskt samhälle med märkliga händelser till att spolas fram i tiden 14 år när en zombie-apokalyps råder i staden. 14 juli har den åtta avsnitt långa serien premiär på Netflix.

 

När det kommer till Resident Evil på film gillar jag bara den första av dom. Den sista duger la. Man kan hoppas serien blir bra fast jag tvivlar på det.

Den som lever får se.

Spelen har man ju spelat som en galning på. Första och andra spelet ligger mig varmast om härtat! Spelar dom än idag då och då.

1 gillning

Var livrädd när jag spela första som 13-åring på en 24 tums tjocktv för mig själv i pojkrummet för sisådär 25 år sedan :sweat_smile:

2 gillningar

Hehe, kom lite bra spel vid den tiden. Silent Hill var ju kanon också. Tyvärr tycker jag spelen gått utför idag :confused: Säkert jag som börjar bli gammal! Tycker samma gäller film och serier. Saknas något i dom.

1 gillning

Från sajten:


Det var en del hype innan Resident Evil skulle släppas på Netflix men så fort serien kom ut så blev den totalsågad både av Resident Evil-fans men även de som inte har spelat spelet.

Serien som lanserades på Netflix för lite över en månad sedan kommer inte bli förnyad för en säsong två. Anledningen skall enligt Deadline vara att serien låg på topplistan alldeles för kort period och antalet som har tittat är på tok för lågt för att kunna slänga pengar på en till säsong. Vi som har sett serien (eller ska vi säga, plågat oss igenom den) är inte speciellt förvånade att det inte blir en säsong två.

Skulle du dock vilja spana in första säsongen så kan du göra det på Netflix men räkna inte med att få ett avslut på serien för den avslutas på ett sätt som kräver en till säsong.

Källa: Deadline

Borde vara olagligt..

1 gillning