Ny svensk mobiloperatör erbjuder obegränsad data för rekordlågt pris

Eller harmynt. :rofl::rofl::rofl:

Fick precis erbjudande om VIP. Väljer att avstå p.g.a. dålig erfarenhet av 3-nätet.

Lyssna gärna på vad Hans Carlsson och Fredrik Brunzell har att förtälja om sin tid hos en stor svensk operatör och varför man väljer att starta en ny.

1 gillning

Bytte från Telenor till 3 för några månader sedan och har nu ett billigare familjeabonnemang med bättre nät. Surf är grymt hos 3. Bra val av Chili att använda 3 nät

Jag tycker att det är trist att de valde 3s nät. Hade kunnat vara något att testa annars men alldeles för dålig täckning gör att det inte är någon mening.

1 gillning

Hade tre i typ 12 år men bytte till Telenor. Hade deras byt upp, men när jag skulle byta till iPhone X från en iPhone 8 Plus med 128gb minne så skulle Jag bara få en iPhone X med 64gb. Detta trots att säljaren när jag förlängde mitt abb att jag sen kunde byta till vilken telefon jag ville.

Ja, Tres nät är katastrof tyvärr!

För mig är 3 bättre än Telenor jag hade innan
Snabbare surf mm

Täckningsmässigt är det crap.
Tappade samtal o.s.v

Jag gick från tre till vimla(telenor). Vimla fungerar bättre där jag har båten och något bättre på den sträcka av Stockholms pendeltåg som jag åker mellan hem och arbete, för övrigt tycker jag mig inte märka någon skillnad. Telia som jag har på jobbets telefon är i princip alltid bättre.

Kör operatörerna stenhårt på sina egna nät? Jag trodde de utnyttjade varandras antenner för bättre täckning.

Har för mig att det finns vissa samarbeten. Oklart hur :man_shrugging:

Jo jag har hört något liknande och det känns som om de flesta operatörerna fungerar bra i den befolkade delen av Sverige. Sen kan det nog vara lite si och så med den övre tredjedelen av landet.

Telia och Tele2 byggde 3G-nätet ihop (Svenska UMTS AB)
Tele 2 och Telenor bygger 4G-nät ihop (Net4Mobility)
Tre kör helt eget
Telia kör helt eget 4G-nät
Net1 kör 4G på gamla NMT-nätet på 450 MHz.

Övriga är virtuella operatörer hos ovanstående.

(Det började när Telia inte fick 3G-licensen och fick förhandla med Tele2 för att få upp sitt nät, i 5G-podden som vi släppte precis tar vi upp det faktum att Telia nog hade mer rätt än PTS i den frågan)

Tackar, intressant info.

Det man också samarbetar om är själva masterna. Operatör A måste tillåta operatör B att sätta upp grejer i As mast. Samma gäller även annan infrastruktur som fiberrör.
Sedan får A ta ut hyra av B.

Ja det vinner väl alla på även om de slåss om kunderna.

För att inte säga om utsikten - inte så kul med tre mobilmaster utanför sovrumsfönstret :slight_smile:

Det är ju så mycket berg i Malmö så de hamnar väl över taknocken med automatik. :rofl::rofl::rofl::rofl: