2012 köpte Disney upp Lucasfilm Ltd. där Star Wars ingick. Men nu verkar det som att Lucasfilm har skrivit på för tre nya filmer.
Många Star Wars-fans har varit besvikna på hur Disney har förvaltat Star Wars. Nu har Lucasfilm fått förtroendet för att fortsätta på Skywalkersagan med tre helt nya filmer. Deadline rapporterar om att Simon Kinberg och Kathleen Kennedy har fått uppdraget att skriva och producera de nya filmerna. Simon har producerat bland annat Star Wars Rebels och några X-Men-filmer.
The Trade meddelar att de här filmerna kommer att vara den officiella fortsättningen på Skywalkersagan, det vill säga 10:e, 11:e och 12:e filmen. En del insiders säger att filmerna kommer att vara helt fristående från Skywalkersagan. Den nya trilogin sägs vara i ett tidigt utvecklingsstadium och det är oklart när den kan ha premiär.
Vi hoppas att Lucasfilm kommer att göra något magiskt även om hoppet kanske har lämnat oss?
Första filmen antyder på att han också är force-sensitive, men dom fumlade det totalt och han har nästan ingen roll alls i tredje filmen.
Jag har läst någonstans att det är för att göra Kina nöjda då dom inte gillar poc, hur sant det är vet jag inte. Men det är så sjukt tråkigt för han hade sån potential.
Lär inte kunna rädda sagan därav vill de göra fristående och lär så göra även med kommande.
Besvikelsen på de sista episoderna var enorm.
Dåligt skrivna och extremt dåligt utförda.
Vi satt och diskuterade, några filmfantaster, kring huruvida Reylo-filmerna skulle kunna klara sig som rena actionfilmer eftersom Star Wars var bortplockat av Kathleen Kennedy och gänget.
Svaret blev ett rungande NEJ, de var helt enkelt allt för undermåliga även i sin handling kopplat till vad en action film är.
Visst, gillar man tonårs ångande Transformers filmerna kan de eventuellt kunna knipa åt sig en plats men det får bli en ordentlig Hail Mary.
Andor är nog bland det bästa Disney producerat med rätta rytmen för när skämt ska komma, isande känsla av att något inte stämmer och en fantastisk Star Wars anda, även om det är en mörk betonad sådan. Skådespeleriet är nästintill perfektion tack vare engagerad story, skådespelare och director.
Jag lär inte ha några förhoppningar, likt många andra gamla trogna hard core fans, på den nya trilogin utan får nöja mig med episode 1-6 som mästerverk tillsammans med Andor, Rouge One och liknande.
Det hade säkerligen en liten del med orsaken att göra men projektet "trilogin" var en katastrof från början till slut. Även Disney själva har bekräftat problemet med den tillsammans med både story writers, directors, skådespelare mfl.
Det finns två röda trådar att följa i alla fall kring varför de fallerade med kvaliten i trilogin. Den ena var nuvarande VDn som ville bestämma alldeles för mycket och den andra är hur man inte ska göra för att få ut ett ideologiskt budskap.
Varför karaktärsutvecklingen på Finn inte blev av härrör från tidigare nämnda strul. Det blev stora förseningar och man fick akut ersätta director med ny för att knyta ihop säcken och gå VD till mötes. Många plot holes uppstod då det inte bara var del 2 som problemet uppstod i.