Ny smart utomhusplugg från Meross ute nu

Från sajten:
image

Kinesiska företaget Meross som under senaste året släppt ut en stor mängd smarta produkter på marknaden gör det igen. Nu är det en ny variant av deras utomhusplugg med dubbla uttag som dykt upp på Amazon.

Designen skiljer sig från den äldre med en hängande design vilket innebär att det är betydligt svårare för smuts och vatten att tränga in. Det finns en inbyggd hållare så du enkelt kan skruva upp den på väggen. Precis som med många andra av deras produkter så har den stöd för Apple HomeKit, Google Assistent, Amazon Alexa, SmartThings och IFTTT. Utomhuspluggen har IP44-klassning och ansluts till ditt wifi-nätverk (2,4 GHz) så ingen hubb behövs. Meross Outdoor Smart Outlet drivs av ett MediaTek IoT chipset vilket ska ge förbättrad räckvidd och stabilare uppkoppling.

Meross Smart Outdoor Outlet

Stöd finns i Meross för att schemalägga men med bra kompatibilitet så kommer nog de flesta att använda den via någon av de externa tjänsterna. Med en smart utomhusplugg kan du enkelt fixa till lite stämningsfull belysning i trädgården och nu när julen vankas är det perfekt för att skapa lite extra julstämning i trädgården.

Produkten kan beställas direkt på Amazon och priset är 395,87 kronor inkl fri frakt.

Källa: Amazon

3 gillningar

Jag jobbar som bilsäljare och minns att jag skulle hjälpa ett äldre par som köpte en bil av mig för ca 1 år sedan. De ville ha funktionen att kunna styra sin elektriska motorvärmare med fjärr. Jag sökte runt på nätet för att hitta en produkt som denna för ja trodde att den redan fanns på marknaden. Jag fick en chock då jag inte hittade något, inte ens dom där old school fjärrstyrda uttagen med fjärr till. Det fanns såklart för inomhusbruk men inte för utomhus. Nu ett år senare så finns den här och tänk vad tekniken kan hjälpa oss i vardagen :slight_smile: Så tips på användningsområde för er som har bil: Montera elektrisk motorvärmare med kupefläkt på bilen (kostar ca 5-6 tusen). Koppla den till en sån här pryl och vips så har du en fjärrstyrd motorvärmare. Oftast ett billigare alternativ än att installera en bränsledriven motorvärmare som kan kosta mellan 15-40 tusen.

2 gillningar

Min fru kör denna setup.
Genom HomeKit har hon ett scenario att starta kupévärmaren.

Nu har jag diesel så kupévärmare är inget bekymmer då jag kör den via Volvo on Call. Men om jag skulle sätta ett sådant här uttag i carporten, hur lång räckvidd har den, inte kan jag väl placera den hur långt bort som helst från min ”Hub” och ändå få den att lira? Kör homekit

Jag satte upp en sådan setup för några år sedan för mina föräldrar. Kör med en inomhusplugg men den sitter skyddad från regn. Har fungerat fint i flera år men ska byta den mot en Meross i jul.

Den går över wifi så länge du har wifitäckning så är det lugnt.

Då är jag med :slight_smile:

Denna har två uttag enligt bilden, man kan styra dem separat? man måste inte ha on off på båda samtidigt eller hur fungerar det?

Känner mig så jävla lost här alltså haha. Den svarta sladden ska väl kopplad in. Hur lång är den? Eller är det för fast installation. Om man redan har uttag utomhus, kan man då koppla in denna i dom? :man_shrugging::man_shrugging::man_shrugging:

Går fint att styra uttagen oberoende av varandra enligt Amazon.

Den går över WiFi och behöver ingen Hub.

Det är ingen fast installation. Sladden är väldigt kort, typ 30cm.

Går att styra separat.

Kan man sätta upp scenario/rutin för enskilt uttag? Eller ett scenario/rutin triggar båda?

Enskilt.

låter lovande…

Fantastisk produkt!

1 gillning