Ny smart rörelsesensor och nattbelysning från Xiaomi

Från sajten:
image

Rörelsesensorn från Xiaomi har fått Bluetooth och blivit smartare. Nya versionen kan nu användas för att trigga automatiseringar i hemmet.

Mi Motion-Activated Night Light 2 Bluetooth är en smartare version än den vi kunnat köpa tidigare. Med Bluetooth kan denna nu användas i Xiaomi Home-appen för att trigga andra prylar i ditt smarta hem. Detta är en nattbelysning med rörelsedetektor (riktigt bra sådan faktiskt) och låg energiförbrukning. Den fästs på en hållare med hjälp av en kraftig magnet och kan enkelt roteras i 360°.

Mi Motion-Activated Night Light 2

Den version som funnits att köpa tidigare har varit helt fristående utan möjlighet till integration med Xiaomi Home. Nya versionen har precis samma konstruktion och formfaktor samt Bluetooth vilket gör den mer användbar.

Mi Motion-Activated Night Light 2

Precis som tidigare använder den 3 st AA-batterier som sägs räcka upp till 1 år. Ljuset är varmt gult med 2800 K.

Rekommenderat pris är 249 kronor och den finnas att köpa via länken nedanför.

Källa: Mistore

Läcker! Antar dock att den inte går att få in (enkelt) i Home Assistant då den saknar ZigBee?

Går nog alldeles lysande med denna [Passive BLE Monitor integration - Custom Components - Home Assistant Community](https://BLE Monitor HACs)

Möjligen får man vänta någon dag men den lär garanterat bli adderad till deras databas :slight_smile:

Har en bluetooth temp och vår våg hoppade igång direkt. :slight_smile:

EDIT:

Stöds redan tydligen…

1 gillning

Aha, vad bra! Men då kanske jag ska testa en sån där :slight_smile:

Såg nu att en kostar 65kr här. Blir att trycka hem en även fast jag inte gillar bluetooth… :slight_smile:

Skapligt prisvärt! Inte heller så förtjust över Bluetooth i min Home Assistant men fungerar det så är det okej.