Ny prisvärd lösning för att öppna din garageport

Från sajten:
image

Att sitta i bilen och närma sig hemmet i ösregn och dessutom ha en osmart garageport är dumt. Därför finns lösningar som bekvämt låter dig öppna porten inifrån bilen.

ismartgate mini är en ny produkt från företaget som i ett par år försett oss med smarta lösningar för att öppna såväl grindar som garageportar. Nya ismartgate mini har ett lägre pris och fungerar för en styck garageport. Ansluts till ditt wifi-nätverk och via appen kan du sedan öppna och stänga din garageport samt se status om porten är öppen eller inte. I kitet medföljer dessutom en sensor som monteras på garageporten och det är denna som ger aktuell status på om den är öppen eller stängd.

ismartgate mini

Vill du inte öppna via appen går det även att fixa detta med röststyrning då den har stöd för både Google Home och Amazon Alexa. Även stöd för IFTTT finns vilket är riktigt smart eftersom du då kan ställa in att porten ska stängas varje kväll så att du inte glömmer bort detta.

ismartgate mini

Är du ute efter styrning via Apple HomeKit så får du köpa den dyrare varianten som heter ismartgate lite.

ismartgate mini finns att köpa direkt från deras hemsida och priset är EUR 69.

Ett billigare alternativ är att köra på en Shelly med en separat magnetkontakt. :slight_smile:

1 gillning

Jag har kört iSmartgate Lite till Apple Homekit ett par år nu och även om det är bra så har jag märkt att sensorns batterier tar slut ganska ofta. Jag skrev om denna på 99mac och berömde produkten och framförallt supporten från tillverkaren som la till instruktion för min dörrmotor inom en dag.
Så enda negativa är kostanden för batterier till sensorn.