Ny offsideregel i fotboll testas i Sverige

Den nuvarande offsideregeln gör gällande att det räcker med att du har en del av kroppen som du kan göra mål med offside för att du ska vara offside.

Den nya regeln som nu ska testas vänder på det. Det räcker med att du har en del av kroppen som du kan göra mål med onside för att du ska vara onside.

Bättre dom lägger tid och resurser på att hantera maskningar i spelet! Helt horribelt att det inte görs något åt detta problemet!

3 gillningar

håller med...det har nått en oacceptabel nivå

Det är en bättre tolkning. Den är i linje med exempelvis hur bollen betraktas vara i spel eller. Hela bollen måste passera linjen för att vara ute (eller i mål).

Då får man en "sammanhållen" princip :slight_smile:

Masking går att komma åt med existerande regelverk. Detta är en ändring av regelverket och kommer ge roligare fotboll (min bestämda uppfattning, jag som inte ens är speciellt intresserad)

1 gillning

Varför ha offside alls?

Skulle vara en helt annan sport utan offside. Tror inte att den sporten skulle intressera mig.

Fotbollen borde göra med som de gjort i wrestling mycket mer nytänk där. Battleroyale-matcher, Ladder-matcher, Hell in a Cell, Tag Team, Money in the Bank med mera.

Detta skulle kanske göra fotboll mindre trist.

Förslag 1: Lägg till en boll var 20de minut.

Förslag 2: Planen är som ett + och 4 lag spelar.

Förslag 3: Gör bollen 1 meter i diameter.

Förslag 4: Man blir av med en spelare varje mål man gör.

Förslag 5: Mittcirkeln är en sjö! (ev med krokodiler)

Det var de första idéerna jag kom på lite snabbt nu.

2 gillningar

Jag som gillar italiensk fotboll föredrar vacker fotboll med bra försvarsspel. Perfekt med 1–0 under sista tio minuterna när det ena laget tröttat ut det andra.

80 minuter absolut tristess innan något händer, nej tack. :stuck_out_tongue:

80 minuter taktisk briljans – det gröna fältets schack.

Jag ser mest 90 minuter regn och dimma, 0-0 i ett gammalt Tippsextra från mitten av 80-talet. :dash: :sweat_drops:

1 gillning

Det första är väl uppgjorda matcher?

Våldsteater

1 gillning

I wrestling vet alla att det är uppgjort, i fotboll tror tror alla det är på riktigt men allt är mygel, mutoroch uppgjorda matcher från lägsta divisionerna ända upp till högsta ledningen som tar betalt för att lägga VM i skitländer som kan betala bäst mutor.