Ny midrange-lur Vs förra årets flaggskepp?

Tyckte det vore kul att diskutera hur folk ser på den här frågan.
Är det design som avgör köpen i detta?
Att ha förra årets design är tabu även när alla lurar ser likadana ut kanske.
Såg att Google släpper sina Pixel 3a för runt $400 dollar och funderade lite över detta.
Vad kommer en Pixel 3 eller pixel 2 kosta i höst och om priserna är snarlika vad avgör valet mellan de och 3a?

Jag är ju Apple-frälst och där får man ju en ganska bra bild av vad för SoC som erbjuds på de äldre/billigare/#applesmidrange lurarna.
Varför ser man inte fjolårets Snapdragon 800-serie i årets mellanskikt t ex?
Eller är t ex 600-serien motsvarande?

Man köper det man vill ha är rädd om det och använder det lite längre. My 5 cent…

Jag brukar alltid tänka så här, att när jag väl ska köpa något nytt, så vill jag ha de senaste. Skulle aldrig köpa något som funnits typ 1år redan eller så.

1 gillning

:two_men_holding_hands::metal:t2:

1 gillning

Tror vi allihop i detta forum är fel personer att ställa denna fråga till då vi antagligen inte skulle köpa en mellanklass :sweat_smile:
Var bara en tanke jag fick.
Köper man en pixel 3a som antagligen får uppdateringar lika länge som en pixel 3 och 2 kanske och som samtidigt möjligtvis har sämre SoC än fjolårets flaggskepp, med endast en ny design till sin fördel tycker jag det är fel val.
Min tanke i frågan :blush:

1 gillning

Där har du rätt…! Däremot börjar min tankar gå annorlunda… Och detta är de såklart priserna som avgör, fast även mer och mer om jag verkligen behöver mer kräm en vad som finns i den man har…

1 gillning

Ja e me sig där oxå , då väntar jag nog ett år till o köper nästa ”dyra” ist för o snålåka ett år … :man_shrugging:t2:

1 gillning

Exakt…

1 gillning