Ny kabel för att kunna använda Apple Watch snabbladdning

Från sajten:
image

När Apple presenterade sin nya Apple Watch så var det med att klockan laddade 33% snabbare än tidigare versioner.

Apple Watch har använt samma proprietära laddare sedan dess att den lanserades. Laddaren har sett liknande ut genom åren och gör även så till series 7 med den stora skillnaden att Apple Watch S7 kan ladda 33% snabbare än tidigare generationer av apples klocka.

Det här betyder att klockan kommer att nå 80% på bara 45 minuter.

Apple Watch snabbladdare

Nu har det kommit fram att för att kunna ta del av den snabbare laddningen behöver vi använda den nya laddkabeln, Magnetisk snabbladdningskabel med usb-c-kontakt till Apple Watch, som kommer med klockan.

En hel del personer har kvar sin gamla laddkabel eller en tredjepartsladdare. De här kablarna kommer fortfarande fungera men ger samma hastighet som till de äldre klockorna. En äldre klocka från den äldre generationen kommer att fungerar med den nya laddaren men även då behålla den långsamma laddningshastigheten.

 

Nomad-Base-Station-Apple-Watch

En tredjepartsladdare för Apple Watch som aldrig kommer kunna ge snabbladdning

Apple har löst det från sida genom att inte längre sälja den äldre laddaren och säljer nu enbart den nya Apple Watch snabbladdaren.

Priset för den nya laddaren är 350 kronor hos Apple

1 gillning

Amazon tar 199kr för nätadaptern som ska vara i slutet av kabeln, något lägre än Apples 225kr.

Edit: Även ovan sladd kostar nu 282.06kr på Amazon för 1 meter.

1 gillning

Det är ändå under femhundringen för att ladda sin klocka!

1 gillning

Jag tror att min oneplus watch landar på 80 procent efter en 15 min… Den är ruskigt snabb… Såklart inte lika avancerad, men den laddar ju betydligt fortare än Apple watch…

Jag gillar verkligen Apple, men batteri och laddning av dessa har de inte lyckats med och jag kan verkligen inte förstå varför. Allt annat gör de ju bra in i minsta detalj…

Hur kan man nöja sig med att en mobil dippar från 30-40 procent till 0 procent och dör, bara för att det är kallt ute?

Och hur kan man kalla en 20-30w laddare för snabbladdare 2021, när konkurrenterna ligger på 65 till 120w, utan att batteriet tar skada eller att telefonen dör i skidbacken…?

2 gillningar

Jag skulle fota när jag laddade upp min xiaomi 11t pro med 120W laddaren. Den var på 56%. Skulle ner och hämta en grej på nedervåningen. När jag kom upp var den på 100%

2 gillningar

Betyder ***** dörröppnaren? :joy::joy:

Jag kan varken bekräftar eller förnekar att jag skrivit på ett nda om en smart dörröppnare

1 gillning

Det med att telefonen dippar från 30-40% till 0 när det är kallt har jag bara upplevt nån gång när jag hade en iPhone 4. Misstänker att det har blivit lite av en myt/vandringssägen.

4 gillningar

Har aldrig upplevt det.

Jag var med om det ett flertal ggr med iPhone 4, 5 och 5s (om jag minns rätt). Men med senare modeller har det aldrig hänt.

Vi är ca 10 st på jobbet som har iPhone 6s och alla har samma problem.

Hade likadant på iPhone min 4, 5 och 5s…

Blir den kall, så rasar batteriet, så någon myt är det inte…

Senare modeller har jag ingen erfarenhet av, så det har kanske blivit bättre… Det har ju kommit några modeller efter 6s…:wink::battery: