Ny dörrvideoklocka på gång från Waciao

Från sajten:
image

Los Angeles-baserade företaget Waciao är på väg att lansera sin tidigare presenterade dörrvideoklocka. Med det spännande namnet Jupiter NocNoc One lovar man en produkt som är exklusiv för Apple HomeKit.

Waciao Jupiter NocNoc One presenterades i början av året vid CES i Las Vegas tillsammans med ett helt gäng av produkter kompatibla med Apple HomeKit. Sedan har det inte hänt så mycket av olika anledningar men nu ser det ut som att en av produkterna från företaget är på väg att nå marknaden. Det är deras smarta dörrvideoklocka som med full HD-upplösning ska hjälpa oss att hålla koll på omgivningarna samt besökarna.

Waciao Door Videobell Jupiter NocNoc One

Tekniska specifikationer Waciao Jupiter NocNoc One:

  • Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g/n, 2.4GHz
  • ​WPA-Personal / WPA2-Personal
  • Upplösning: 1080P Duo Streaming
  • Synfält: 140°
  • Strömkälla: 12V AC Input / Inbyggt 5600 mAh Batteri
  • Videolagring: iCloud HomeKit Secure Video + TF Memory Card Support 128 GB
  • Ringsignaler: 30 st
  • Kapslingsklass: IP 56
  • Mått: 130 (L) x 66 (B) x 38 (H) mm
  • Vikt: 235 gr
  • Arbetstemperatur: 0 – 40 ℃

Formatet ser nämt ut men frågan är om den fixar temperaturen på våra breddgrader utan att bråka för mycket. Pris okänt i dagsläget samt om den kommer att dyka upp här i Sverige.

Källa: HomeKit News

Önskar att någon kunde fixa en dörrklocka som man kunde ersätta dörrögat med. Jag har ingen lust att ha en stor klump på min dörr som folk kan pilla på.

Precis min tanke.

Du tänker på något mindre än denna då?

Ja, men helst vill jag inte ha något som ser ut att man har något på utsidan. Det ska helt enkelt se normalt ut.

Mitt problem var hur stor den blev på insidan :grinning:

Men ja - inbyggt uppkopplat lås och kamera i dörren hade varit nice!

Insidan där kan det hänga en låda, det har jag inget problem med.

Har funderat en hel del på lås, vill att ha det övre låset elektroniskt och det undre inte. Jag litar inte tillräckligt på de elektroniska lås som finns idag.

Min erfarenhet är att de flesta inte fungerar i längden men däremot så går Yale Doorman att lita på utan problem!

Samtidigt är det elektroniskt, var det inte bilnycklar som gick att “sno” på ett elektroniskt sätt?

Men som sagt, överlåset är jag villig att köra elektroniskt, till att börja med.

Ah du menar åt det hållet. Vi som bor i hus har nog aldrig behövt oroa oss över huvudingången. Det är ju fönstren på altandörren som är klassisk genomfarts led för tjuvarna :slight_smile: