En ny version av CleanMyMac har kommit. En sak jag inte gillar är att om man gör en One-Time Purchase så är det inte en One-Time. Det är: "is a lifelong subscription acquired with one payment. Future updates are not covered by this payment."
Man har alltså noll koll på hur länge man har betalat för. Nu är väl det här et seriöst företag(och från Ukraina) men gillar inte att betala för något utan att veta hur länge det gäller.
Det är faktiskt inget skräp utan ett jävligt bra program. Många förväxlar det med ett skräpprogram som cirkulerade för ett par år sedan som var malware deluxe.
Det behövs inte men det är väldigt bra om man verkligen vill avinstallera ett program. Gör man det som vanligt i macOS ligger alltid massa skräpfiler kvar. Man kan även snabbt hitta stora filer, den kan söka igenom alla appar man har och hitta uppdateringar så man slipper och mycket mer. Jag har kört det ett par år och gillart!
Jag gillar att det är lätt att radera allt skräp i program så som onödiga språkfiler, rensa universal binaries mm. Även att kolla uppdateringar för sina program på ett ställe är bra.
Gillar inte att ha deras "hjälp"-program igång i bakgrunden. utan räcker att köra någon gång i månaden.