Ny CleanMyMac från MacPaw

En ny version av CleanMyMac har kommit. En sak jag inte gillar är att om man gör en One-Time Purchase så är det inte en One-Time. Det är: "is a lifelong subscription acquired with one payment. Future updates are not covered by this payment."

Man har alltså noll koll på hur länge man har betalat för. Nu är väl det här et seriöst företag(och från Ukraina) men gillar inte att betala för något utan att veta hur länge det gäller.

Eller är jag bara sur?

Varför använder du ens sån skit?

Jag skulle aldrig lita på tredjepartprogram som ska rensa datorn från filer och/eller virus. Litar på att macOS fixar det på egen hand.

3 gillningar

Avinstallera skräpet. :slight_smile:

Det är faktiskt inget skräp utan ett jävligt bra program. Många förväxlar det med ett skräpprogram som cirkulerade för ett par år sedan som var malware deluxe.

Aha, det kanske är något annat, har för mig det hette samma sak. Men behövs detta? Aldrig sett något behöv av det.

Det behövs inte men det är väldigt bra om man verkligen vill avinstallera ett program. Gör man det som vanligt i macOS ligger alltid massa skräpfiler kvar. Man kan även snabbt hitta stora filer, den kan söka igenom alla appar man har och hitta uppdateringar så man slipper och mycket mer. Jag har kört det ett par år och gillart!

1 gillning

Jag gillar att det är lätt att radera allt skräp i program så som onödiga språkfiler, rensa universal binaries mm. Även att kolla uppdateringar för sina program på ett ställe är bra.

Gillar inte att ha deras "hjälp"-program igång i bakgrunden. utan räcker att köra någon gång i månaden.

Som sagt. Jag hade aldrig installerat det.

Att utvecklarna sitter i Östeuropa ökar inte mitt redan obefintliga förtroende.

https://freemacsoft.net/appcleaner/

Slipper du skräpet.

Där drar du generella slutsatser om ett undantag som bekräftar regeln.

1 gillning

Tredjepartsception

Va?

Från en tredjepartsapp till en annan :wink:

Ja, men denna tar endast bort appar och dess filer. :slight_smile: Inget bloat.

Hade inte litat på den heller.

Inget bloat. Bara spyware.

Är inte en av USParna med Mac mot Windows just att program tas bort helt?

Källa på det? :slight_smile:

Nope så är inte fallet :slight_smile:

Min mage.

1 gillning

Tvärtom skulle jag säga. :slight_smile:
Om det nu kan räknas som en USP.