Ny Bosch diskmaskin tillläggsfunktioner

Ny integrerad diskmaskin från Bosch, läser om och om igen bruksanvisningen men fattar inte hur man skall slå på extra tillval tex extra torkning / intensiv zon osv på ett program, samt om man kan välja tillval på alla eller bara på vissa program?

Snälla förklara grundligt hur man använder dessa tillval, gärna steg för steg.

Jag har inte en Bosch så det här skriver jag mer för att ge dig en ledtråd. På Miele som jag har ska man stänga av maskinen, sedan trycka på startknappen, medan man håller in den ska man trycka på on/off-knapppen. On/off-knappen ska man släppa direkt displayen lyser upp, men man ska hålla inne startknappen i minst 4 sekunder…:flushed:

Jag vet detta som rinnande vatten då jag kollade upp det igår. De här menyerna ligger alltså ibland väldigt gömda.

1 gillning

Kan du inte ställa in detta i Bosch-appen, tror den heter Home Connect.

Kanske, har inte hunnit koppla upp den än. Återkommer :slight_smile:

Inget händer när du trycker på knappen för extra torkning?

Jo fläkten satte igång, men är mer ute efter vilken ordning man skall trycka på knapparna typ

  1. Välj först program
  2. Välj extra funktion

Om det är som på deras tvättmaskiner så väljer man först program och sen tillägg. Om ett tillägg inte går till valt program så blinkar det error i displayen en sekund eller två.

På min Ikea-diskmaskin som är rätt lik din så är det första huvudprogram och sedan tilläggsfunktion.