Ny bildskärm till hemmakontor, 24", gärna superbillig men vill inte köpa skit

Hej.
Sambon gillar inte min 32" som jag fick hemskickad från jobbet, den är för stor. Så nu är vi på jakt efter en 24"-ish skärm.
Gärna så billig som möjligt men det ska inte vara en skitskärm (1000-2000 kr). Sambon kör via Remote Desktop där de använder officepaketet och lite webblösningar.

Här kan jag tänka mig bubblan sitter på bra tips.

Är det bara 1080 och 60hz du ska köra så tror jag inte man kan köpa en dåliga skärm om man väljer ett av de större märkena och lägger runt 1500:-

1 gillning

Jag har precis beställt Lenovo L24q-30. Valde den för att den är billig och jag ville testa 24’ med qhd. Har idag en gammal benq 21,5 hd till ”coronakontoret”, tänker köra med båda plus laptoppens skärm.

Bortskämd med 3 skärmar. Kan dock inte påstå att jag är så värst känslig för skärmkvalite bortsett från den billiga Philips 27 4k jag kör med privat. Har aldrig riktigt kommit överens med den. Misstänker att jag inte riktigt trivs med 27’ :thinking:

Om jag var du skulle jag satsa på samma storlek och upplösning som hon är van vid från jobbet. Hos mig brukar det fungera bäst :wink:

1 gillning

Typ en sådan?
Phillips skärm Netonnet

Funkar säkert superbra för det du beskriver.