Hej gänget. Då var det dags att uppgradera Apple TV. Jag har idag AppleTV 4k gen1. Dvs en gammal en ;). Och nu snacket med Netflix mm ang stöd så är det dags att göra slag i saken.
Nu är ju bara frågan; ska jag bara satsa på senaste generationen 4k eller bör jag vänta? Har ej koll alls på när Apple brukar släppa nya AppleTV-enheter?
Netflix är väl fortsatt supporterat på samtliga 4:or, även icke-4K. Så för den delen är det inte behov av uppgradering men du kanske har andra anledningar? De har ju lite ojämn release cycle på denna så inte lätt att förutspå när nästa kommer.
Så mycket nytt kan de omöjligt komma med så man känner att man "måste" uppgradera till en ny. Behöver du en nu så köp, den är ju redan överspecad jämfört med vad man gör på dem =) Men din kommer rulla Netflix i många år till =)
Jag har fortfarande en ATV4K 1st gen, dock bytte jag till senaste Siri Remote med USB-C. Men nu ligger den mest och samlar damm, kände inget behov av ATV när jag köpt Samsung TV med TizenOS som jag tycker funkar smidigt.
Jag lånar den här tråden lite om det går bra. Ska köpa en AppleTV men behöver man Ethernet-kontakten eller flyter den på fint på WiFi även med högupplöst streamad film?
Ha en bra dag allihopa.