Ny AppleTV 4K – köpa eller vänta?

Hej gänget. Då var det dags att uppgradera Apple TV. Jag har idag AppleTV 4k gen1. Dvs en gammal en ;). Och nu snacket med Netflix mm ang stöd så är det dags att göra slag i saken.

Nu är ju bara frågan; ska jag bara satsa på senaste generationen 4k eller bör jag vänta? Har ej koll alls på när Apple brukar släppa nya AppleTV-enheter?

Netflix är väl fortsatt supporterat på samtliga 4:or, även icke-4K. Så för den delen är det inte behov av uppgradering men du kanske har andra anledningar? De har ju lite ojämn release cycle på denna så inte lätt att förutspå när nästa kommer. :slight_smile:

Ah ok. Men ja, den börjar bli till åren ändå :wink:

Så mycket nytt kan de omöjligt komma med så man känner att man "måste" uppgradera till en ny. Behöver du en nu så köp, den är ju redan överspecad jämfört med vad man gör på dem =) Men din kommer rulla Netflix i många år till =)

3 gillningar

Den kommer fortsätta fungera. Så behövs inte köpa någon ny för att se Netflix.
Dom gulmarkerade är dom som kommer sluta fungera med Netflix.

1 gillning

Här finns den samlade rykteskarusellen kring AppleTV om du vill förkovra dig!

2 gillningar

Jag har fortfarande en ATV4K 1st gen, dock bytte jag till senaste Siri Remote med USB-C. Men nu ligger den mest och samlar damm, kände inget behov av ATV när jag köpt Samsung TV med TizenOS som jag tycker funkar smidigt.

1 gillning

Jag som skulle ha det som ett giltigt skäl att köpa ny :joy:. Men då vet jag att det ej är ngn fara på taket än iaf :slight_smile:

Tack alla för klarhet!

Har du redan en ATV 4K så vinner du inte mycket på att uppgradera. Sen sparar du ju även ett returporto om du låter bli. :joy::joy:

+1 på den :wink:

Jag lånar den här tråden lite om det går bra. Ska köpa en AppleTV men behöver man Ethernet-kontakten eller flyter den på fint på WiFi även med högupplöst streamad film?
Ha en bra dag allihopa.

Beror lite på vad du har för wifi utrustning också. Har du bra saker är det inga problem. Men ethernet är alltid att föredra om det går. :slight_smile:

Kör Telia 250-fiber och sen kör vi TP-Link Deco M5 puckar i nätverket. Så signalen är bra i hela huset.

Om du vill (kanske i framtiden) använda den med tread-tillbehör, så behöver du den med ethernet:

Löjlig prisskillnad med dubbel lagring. Köper verkligen någon den billiga varianten?

Ska inte vara några problem, kör Deco också och kör allt på WiFi.

Vad använder du lagringen till?

Inget men man vet aldrig. Lägger gärna några hundralappar extra för det och kontakten. Kör kabel redan i min ATV.

Ja jag vet inte heller vad den används till trots att jag har den med mer lagring. :slight_smile:

1 gillning

Gott att veta att man kan dunka i familjealbumet när man vill. :joy: