Ny app uppges kunna minnas allt man sagt eller skrivit

Ny app uppges kunna minnas allt man sagt eller skrivit

En ny app för Mac OS väcker just nu stor uppmärksamhet, då den gör anspråk på att komma ihåg allt man sagt och skrivit. Appen – som heter Rewind – gör det med andra ord möjligt att gå tillbaka i tiden och kontrollera vad som sagts i både dokument och vid möten. Det rapporterar Techcrunch.

Appen skapar ett sökbart arkiv med inspelningar av vad som skett vid till exempel Zoom-möten.

– Innehållet i diskussioner, debatter och vid beslut går oftast förlorat för alltid när ett möte är slut. Med Rewind behöver du aldrig oroa dig över att förlora den typen av innehåll igen. Du kan gå tillbaka till den exakta stund i ett möte du letar efter genom att söka efter ordet som sagts, säger appens grundare Dan Siroker till Techcrunch.

Appen ska enligt Siroker lagra alla inspelningar lokalt, och bara användaren själv har tillgång till informationen.
Via: omni

Tankar kring detta? :slightly_smiling_face:

Utvecklad ihop med FBI? :sweat_smile:

Om alla inspelningar ska lagras lokalt, man kommer inte ha plats för mycket annat på telefonen.

Är för mac datorer….

Aha, App tänker jag på telefon, på datorn har man ju program.

No, så var det förr. Nya tider, nya appar.
Fast just denna kommer jag att undvika känns ganska obehaglig.

När ska man använda den liksom?? Komma i efterhand och trycka upp i facet på nånn, se jag hade rätt för du skrev såhär?

1 gillning

Ja, det gäller att ha tungan rätt i mun och verkligen tänka efter innan man säger något hädanefter :laughing:

Men det är ju ingen som tvingar dig att installera appen.:man_shrugging:

Jag är den generation som inte fick mitt ungdomsliv inspelat 24/7 vilket jag är tacksam för, därför känns sån här app ganska läskig.
Fast för generation Z som växer upp idag vars liv lever på nätet kanske det inte är nått speciellt.

Nej men någon annan kanske har appen och kan använda emot dig. Nu vet inte jag hur upplägget kommer se ut, om man får reda på att någon har appen vid ett eventuellt zoom-möte eller liknande. Appen kanske bara sparar det man själv säger och skriver och då är det väl skitsamma.

Den kanske sparar det som text. Troligt då man skall kunna söka på vad som sagts.

För någon som ägnat åtskilliga timmar åt att transkribera intervjuer mellan två personer lämnar jag inte mycket hopp till att den här macOS-appen ska ge något mervärde för mötesdeltagare. I en konversationer mellan två personer är det mer regel än undantag att meningarna inte är fullständiga och jag kan inte tänka mig att det är annorlunda med fler mötesdeltagare.

Pixel 7 kunde väl få över möten till text och även skilja på på olika personer.

Japp, stämmer, riktigt cool funktion.

I Sverige är det helt ok att spela in samtal så länge en av personerna i konversationen vet om det (du själv t.ex.)

1 gillning