Ny AirPods 2-uppdatering ger adaptivt ljud och en massa annat mumsigt

Från sajten:
image

Apple har släppt nya versioner av sina operativsystem till nästan alla sina produkter och AirPods 2 är inget undantag.

I den nya uppdateringen till AirPods Pro 2 som kom för ett par dagar sedan så bjuds det på ett par riktigt användbara funktioner. Bland nyheterna hittar vi adaptivt ljud, personanpassad volym och konversationmedvetenhet.

Exakt vad detta innebär kan du se i vår genomgång ovan där vi går igenom alla nyheter till AirPods 2 Pro.

1 gillning

Adaptiv transparens är sjukt nice och funkar fantastiskt.

2 gillningar

Initialt så tycker jag den adaptiva brusreduceringen släpper genom för mycket ljud. Har i och för sig bara testat på pendlingen in till stan idag.

Adaptiv transparens är ju var det är. Den skall ju inte ta bort ljud utan tona ner motorljud, fläktar och liknande. Så du skall kunna lyssna på en podd samtidigt som du hör allt omkring dig.

Haha, ja. Så är det nog. Jag som missuppfattat. Kommer fortsatt köra med fulltständig brusreducering. Ska dock bli kul att testa "Konversationsmedvetenhet".

Man önskar bara att brusreduceringen verkligen hade tagit bort allt bakgrundsljud. Det släpper igenom på tok för mycket enligt mig.

Man växlar ju mellan adaptiv och fullständig brusreducering. Adaptiv när man promenerar för att höra bilar och andra faror och fullständig när man sitter still på tåget.

2 gillningar

Dock stängde jag av "Konversationsmedvetenhet" eftersom den hela tiden sänkte ljudet när jag promenerade med hunden. Känns som en funktion som är bra i teorin men inte i praktiken.

Konversationsmedvetenhet! Vilket ord!:sweat_smile::joy:

1 gillning

Men häftigt ändå att man kan få uppdateringar till sina hörlurar med nya funktioner.
Det var inte bättre förr.:+1:t3:

2 gillningar

Sonylurarna har haft sånhär konversationsmedvetenhet länge. Men det går inte att sjunga med i musiken eller ens skratta/hosta/nysa innan dom pausar musiken, så det stängde jag av. Har gjort samma nu med Aipords Pro.

Adaptiv transparens gillar jag. Trimmade mopeder och vägbaneljud när bilarna kör förbi dämpas rejält men det går fortfarande att höra fågelkvitter och annat trevligt.

1 gillning

@Sevis gjorde du något särskilt för att få lurarna att pausa istället för att sänka volymen?

Håller med! Jag har kollegor och släktingar jag önskar skulle få denna uppdatering. Det där med att vi har två öron och bara en mun...

Så mycket MUMS!

1 gillning

Har du senaste Airpods Pro 2? För mig är Airpods Pro 2 helt magiska i just brusreduceringen! Tar bort allt ljud...

Eller hur :rofl:

Nope!

Japp, har både gen 1 och 2.
Tycker att ettan är bättre på att ta bort blåsljud, men i övrigt är tvåan bättre.
Men det är ofta när jag är ute med hunden som jag förvånas av hur mycket trafikljud och högfrekventa ljud slinker igenom.
Hade helt enkelt hoppats på mer. Har å andra sidan inte hittat någon annan som är bättre.

Åfan, jag tycker precis tvärtom... Med Gen1 så var jag tvungen att ha jätte hög volym tillsammans med brusreduceringen för att inte höra ljudet runt mig... Men med Gen2 behöver jag knappt ha på halv volym för att det ska vara bra och ljudet runt mig försvinner helt...

Verkar som Apple har gjort en specialare för Podcast-appen. Den pausar istället för att sänka volymen. Apple Music och Overcast sänker volymen.
Hoppas att utvecklaren själv av en app kan bestämma hur conversation awareness ska funka.

1 gillning

Känns ju logiskt dock när man tänker efter, en podd vill man ju verkligen inte missa. Medans en låt är ju mindre viktigt... Ja vi får hoppas utvecklare kan ta nytta av detta!