Nu lanseras Samsung Galaxy Ring i Sverige

Från sajten:
image

Tidigare i år presenterades Samsungs smarta ring, Galaxy Ring. Nu kommer den smarta ringen att lanseras i tre olika färger på den svenska marknaden.

Samsung Galaxy Ring presenterades officiellt i juli vid ett event i Paris men visades upp redan på MWC i Barcelona i februari månad. Idag meddelar Samsung att Galaxy Ring släpps till försäljning i Sverige den 13 november och med denna går det att mäta och få mer insikt i den dagliga aktiviteten. Ringen kan övervaka puls, hjärtfrekvens, hudtemperatur, rörelsemönster och sömn som finns att ta del av i Samsung Health-appen.

Samsung Galaxy Ring är lätt och väger endast 2,3 – 3,0 gram beroende på storlek. Ringen har upp till 7 dagars batteritid och kan användas i vatten, kapslingsklassen är IP68. Den finns tillgänglig i tre olika färger; Titanium Black, Titanium Silver och Titanium Gold. För att välja vilken ringstorlek som är optimal går det att beställa ett kit för detta till en kostnad av 100 kronor (går att beställa från den 30 oktober). För att använda Galaxy Ring krävs en Galaxy-mobiltelefon vilket innebär att

Rekommenderat pris för Samsung Galaxy Ring är 5 490 kronor och mer information finns på hemsidan.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

1 gillning

En riktig konkurrent till Oura och man slipper abonnemangskostnad :blush:

Fattas lite text här?

Men vi som inte har en Galaxy får en liten extrakostnad.

Är nog mer som är lite tokigt :blush:
Funkar hur bra som helst tydligen

Varför har Du inte en Galaxy? :stuck_out_tongue:

Samsung vill likt Apple och andra skapa ett eget ekosystem antar jag.

Jag tycker att fem och ett halvt tusen är rätt saftigt för en hälsotracker i ringformat. Jag har svårt att tro att det här direkt något som kommer att gå åt som smör i solsken.

Fruktföretaget hade säkerligen kunnat kränga den för det priset, och ett avsevärt högre pris. Deras kunder har en större känsla av märkeslojalitet.... och betalar nästan vad som helst.

Vi som äter paradisäpplen på andra sidan Edens lustgård kan nog glömma detta dock.

Jag gillar idén med ring som fitness tracker eftersom jag gärna skippar en smart watch, men priset är ju rätt galet för något som i princip är en FitBit.

Ni får vänta till 2030 ish. Nu jobbar alla i Äpple fabriken med AI :wink:

1 gillning

Kostar ungefär som en Oura första året, men jag tänker inte köpa en :blush:

TLDR för mig i artikeln, men vad tillför egentligen ringen om man redan har en Samsungklocka?

Tyckte mest att vad man får inte för pengarna inte riktigt stämmer. Man får en Fitbit för en tusenlapp och en bra smart watch för typ femtusen. Ringen ger samma funktionalitet som en Fitbit i en mycket mindre snyggare förpackning så 2-3000 kändes rimligare.

1 gillning

Vet faktiskt inte direkt. Men batteritid på en vecka, behagligare att bära dygnet runt och ett alternativ för de som vill mäta men vill ha en vanlig klocka :blush:

1 gillning