Nu kommer mini-elcyklar till Stockholm

Från sajten:
Nu kommer mini-elcyklar till Stockholm | Teknikveckan


image

Det amerikanska bolaget Wheels gör intåg i Stockholm men det är inte ännu ett bolag som ställer ut elsparkcyklar utan istället är små eldrivna cyklar utan trampor.

I ett inledande skede kommer ett par hundra elcyklar placeras i staden och enligt bolaget själva ska den vara säkrare än en elsparkcykel då den har bredare däck och även en sadel som man sitter på. Den lilla elcykeln kommer upp i 20 kilometer i timmen och klassas därför även som cykel och för att hyra en cykel så är det samma tillvägagångssätt som andra liknande tjänster. Vi får ladda ned en app, koppla vårat kort till appen och låsa upp en cykel och sen bär det iväg. Det är ingen startavgift hos Wheels och för att glida runt på elcykeln får vi betala fyra kronor per minut. Wheels vill även få bukt på alla bedrövliga parkeringar som görs med eldrivna fordon så när användaren har parkerat måste ett kort på elcykeln tas. Om det framgår på bilden att cykeln står dumt parkerat så kan man få straffavgifter eller bli avstängd från tjänsten.

Via Expressen

3 gillningar

Satan va cool! :sunglasses:

Folk behöver röra på sig mer, inte mindre.
Vad är det för fel på vanliga cyklar?

4 gillningar

var stoppar man fötterna någonstans?

På pedalerna?

bild

Här placerar man fötterna :man_dancing:

1 gillning

Så små…Annars gillar jag designen på cykeln. Funkar säker bra om man kan höja sadeln också.

Tror de e som på en moppe typ…

Dom e såååå kul - har 2 ! Dock säkert inte lika stabila som wheel …

2 gillningar

4 kronor per minut! Inte så länge sedan kunde man hyra en Mini eller BMW för 4,5 kronor/minut inkluderat allt (bensin, parkering etc.) Synd att de inte fick rull på sina tjänster.

Like a boss! :sunglasses:

1 gillning

Är det dina barns?

Nänä … mina !! :relaxed:

2 gillningar

Har sett några st i sthml. Ser bra ut. Föredrar definitivt än sparkcyklar. Dock kunde inte prova pga oladdade. Skulle vilja köpa mig en sådan cykel.