Nu kan du spela musik från Apple Music direkt i Waze

Från sajten:
image

Att mänskligheten en gång i tiden klarade sig utan GPS går knappt att föreställa sig och en av de bättre apparna på marknaden är Waze som idag bjuder på en fin uppdatering.

Nu går det att direkt i Waze koppla ihop Apple Music med Waze så du får upp en spelare direkt i appen istället för att behöva hoppa mellan appar. Det enda du behöver göra är att dra igång Waze på din iPhone och klicka på den lilla musikikonen. Välj sedan Apple Music och sedan kopplas de båda tjänsterna ihop.

Det behövs ingen uppdatering av appen i App Store utan detta skickades ut direkt så det är bara att koppla ihop och att ge dig ut på vägarna med din favoritmusik i högtalarna.

Jag kollade musikikonen och där var redan Apple Music vald. Händer inget när man trycker på den och jag vet inte hur man startar spelaren heller. Ser ut så här.

Kunde själv inte gå så långt (har inte Apple Music) men borde se exakt likadant ut som med Spotify:

Nu helt plötsligt kom det upp en knapp för Apple Music.

Gött!

Har du satt jalusi på Peugeoten? :joy::joy:

Har kört med Wase några veckor nu, funkar skitbra förutom:

  1. Ibland sägs inte till att man ska svänga av utan när det är 10m kvar till korsningen… inte så kul i 80+

  2. Olika bilder/ikoner för rondeller, den ena och braiga visar rondellen med en vägsnutt dit man ska. Den andra är en tonad historia med bara en siffra i, urkass!

  3. I den första får man en bra uppläst vägledning, i den andra tjatas det om att man ska svänga ur rondellen innan man är där… precis som om man vill snurra runt där för evigt :slight_smile:

Man kan väl få drömma! :joy:

1 gillning

Ännu värre för mig, finns bara en rosa pickup. :joy::joy:

Gällande punkt 1 så visar den i mitt fall i sthlm i god tid innan man ska svänga av.

Dom flesta ja, men ute på bondvischan händer det titt som tätt :slight_smile:

1 gillning

Visar ja, men den talande rösten menar jag alltså :slight_smile:

En sak som är jäkligt bra är att man får hastighetsvarningar även om man inte navigerar via appen i CarPlay. Enda appen som gör så vad jag vet.

Wase hittar och väljer häftiga okända vägar som ingen annan app gör.

Standard 70-sträcka i Åby, Norrköping på väg till en vän.
Höll mellan 20-30, börjar bli feg :slight_smile:

Imgur

2 gillningar

Det kan ju vara så att vi inte vill ha in dig i stan. :joy::joy:

Tänkte inte på det :disappointed_relieved:

1 gillning

Det är bara en massa otäcka spårvagnar där. Försöker alltid undvika centrala Norrköping. :wink:

1 gillning

Åby är inte direkt centralt om man säger så :joy:

Är det någon som vet ifall det även fungerar med CarPlay?

Jag kan kolla imorgon.

Skulle kolla när jag var ute och körde idag men glömde så klart…