Nu kan du spela med Nintendokontroller på Mac

Från sajten:
image

Tillsammans med senaste uppdateringen av iOS, iPadOS, tvOS och även macOS Ventura, kom en lite överraskning. Apple har gjort listan på vilka trådlösa handkontroller som stöds lite längre.

Nu kan vi använda Nintendos officiella blåtandskontroller för NES, SNES och Nintendo 64 för att spela på Apples produkter. Så kicka igång Apple Arcade och spela som om det vore 1989.

Programmeraren Steve Troughton Smith upptäckte detta och ni kan se hans tweet nedan.

Neat, iOS/tvOS 16.1 support the official BT/USB-C Super Nintendo controller for the Switch 😄 I don’t have the N64 or NES versions to test with, but I believe they are supported now too 🎮 pic.twitter.com/mfkTIHpXun

— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) October 24, 2022

Via: Apple Insider.

Var får man tag på NES-kontrollerna? Är alltid slut när jag tittar på Nintendo’s hemsida. För övrigt en av världens mest förvirrande sidor.

Dom är exklusiva till Nintendos egna shop..

The NES controllers for Switch are exclusive to Nintendo's own stores, and can only be purchased by those who are signed up to Nintendo Switch Online. You'll need to sign in to Nintendo's website with an account that has an active subscription before the 'add to basket' option appears.

Yes, exklusiva för Nintendo själva och de är ALLTID slut. Väntat hur länge som helst nu på Nintendo 64-kontrollen. Den fanns i lager för ett tag sen, men tog slut medans jag hade den i varukorgen!... Hatar deras sidor med, speciellt när man typ måste in på franska eller tyska för att beställa hit!

1 gillning

Var tvungen att kolla och samtliga är slut. NES, SNES, N64.

Men hittade denna som jag aldrig sett! släppte 2017 men helt gått förbi mig! :smiley: