Nu kan du ladda ner Sonos nya app

Från sajten:
image

Sonos nya app handlar framförallt om nyheter under huven men det finns en sak som introduceras som vi längtat efter – dynamiska grupper. Men dessvärre i en halvtaskig variant.

Genom att ladda hem den via Google Play Store eller Apple App Store framtidssäkrar du ditt Sonos-system, i alla fall de enheter som är kompatibla. Så är inte fallet med riktigt gamla högtalare. Har du en sådan får du antingen dela upp systemet via den gamla appen (Som nu heter S1) och den nya som går kort och gott under namnet Sonos (nedan kallast S2).

Den nya appen är också ett krav för att kunna köra nya Sonos Arc, Play 5 och nya Subwoffen.

Sonos kompatiblitet

Största användarnyheten

Utöver “Mer personalisering” stöd för mer högupplösta ljudformat är det möjligheten att skapa dynamiska grupper som bör vara största nyheten. Dessvärre fungerar dessa enbart inne i Sonos-appen och slår inte igenom på Google-ekosystem, AirPlay 2 eller för den delen Spotify Connect.

Annons: Köp dina Sonos-produkter hos Hifi Klubben med Prisgaranti.

Trist att de inte kunde slänga med en app till Apple Watch :watch:

Hade faktiskt varit nice!

1 gillning

Kan rekommendera Lyd. Bra app för att kunna styra Sonos från en Apple watch.

1 gillning

Tack! Får kika på den. Går det att söka i den?

Det går inte att söka men däremot går det att byta mellan favoriterna i Sonos. Det som jag gillar bäst med den är att den är så snabb. Har testat nån annan app och där hade det gått fortare att gå till Sonosen för att pausa eller ändra volym.

1 gillning

Nån som har lyckats koppla in Google’s röstassistent i nya S1 appen? Jag får fan inte det att funka! När jag försöker så får jag ett godkännande i Sonos appen att det lyckades men när jag sen frågar Google om att spela en låt så svarar hon att Sonos inte är konfigurerad ordentligt. Kör senaste iOS på en iPhone 11 Pro!

Bara testat Alexa och det fungerar iaf! Kan prova GA när jag kommer hem och återkoppla!

1 gillning

Varför påstår Sonos S2-appen att alla mina enheter är för gamla? Jag har 4 st One SL, Subban och en Move. Allt inköpt i höstas. Hittar inga firmware-uppdateringar heller…
:frowning:

Prova uppdatera dem via S1-appen först.

1 gillning

Hade samma problem till en början när jag installerat appen, men knappade runt lite bland apparna och körde uppdateringar så löste det sig till slut.

Medveten om att det är en fantastisk beskrivning av lösningen, men minnet sviker ibland! :stuck_out_tongue:

Jag har kollat uppdateringar med S1-appen, men “allt är uppdaterat”.

Nåväl, det är inte hela världen. Kollar i slutet av sommaren igen eller nåt.

Varför kan jag inte få in Apple Music på sonos ???