Nu kan du ladda för halva priset på Ionity – utan abonnemang

Ja det har jag. Vad det nu spelar för roll :man_shrugging:

Då vet du ju också skillnaderna.

Ja och därför har jag slutat använda den och avinstallerat appen.

Så vad är skillnaderna i överblick mellan Bonnet och Chargefinder?

I Bonnet kan jag enkelt inte se vad laddningen kostar. Som man lätt ser i ChargeFinder.


Du vet ju alltid hur mycket laddningen kostar i Bonnet :slight_smile:

Nu jämförs äpplen med päron.

Poängen med Bonnets överblick med Ionity som jag kan uppskatta, och som @Jens_Wiebe kan uppskatta utan att vara anställd av Bonnet är det faktum att du ser hur länge en laddare används. Att det enkelt går att felanmäla, att du kan rapportera problem eller att den är blockerad (detta är till andra Bonnet-användare, inte övriga Ionity-användare).

Vidare är ju Bonnet i grunden en app för att starta och betala för laddning medan Chargefinder är en app för att hitta laddare.

Allting är inte svart eller vitt, eller att man måste hålla på ett visst "lag" av laddappar :slight_smile:

2 gillningar

Jag vet inte hur dom får bättre pris men jag gissar att dom gått till Ionity å frågat typ ”om vi köper 1 miljon kWh av er, vilket pris får vi?” Och sen har dom sålt det vidare till oss slutkunder :slight_smile:

1 gillning

Det eller att man helt enkelt har använt en stor riskkapitalistisk driven marknadsföringsbudget för att subventionera.

1 gillning

Ja för att jag läser här men det gör inte alla. Så du kan inte kalla den för användarvänlig ur den synpunkten.

Det är mycket tydlig när du startar appen då du får välja om du skall köra på Pay and Go eller refill.

Inget som kom upp när jag installera appen. Och det är inte det som är problemet. Appen visar inte pris för laddning.

Jo det gjorde det. Hela poängen med Bonnet är att du väljer en enhetlig taxa för alla laddare som finns baserat på behov.

Du verkar tro att det är någon traditionell roaminapp eller hitta-laddar-app eller något liknande.

Nej det gjorde det absolut inte och nej det tror jag inte.
Du frågade om skillnaden i överblick mellan apparna och jag svarade.

Jo det gör det.

När jag installerade den första gången när den lanserades i Sverige fick jag inte den frågan :man_shrugging:
Än hur som så är det ingen app för mig speciellt inte nu när dom höjer priset.

Jo det fick du. Du bara minns det inte.

Nej, jobbar inte på Bonnet och du får gärna rätta mig om jag har fel på någon av punkterna..