Nu kan du köpa Mac och iPhone av Esse igen!

Från sajten:
image

Apple-återförsäljaren MacRent etablerar sig i Skåne och med det rekryteras Teknikveckans alldeles egna Peter Esse!

MacRent har jobbat med försäljning, leasing och uthyrning av Apple-produkter i över 20 år och den stora Apple-logo-försedda flaggan som vajar på Birger Jarlsgatan 108 är en välkänd syn i de trakterna.

Nu är det alltså dags för MacRent att styra kosing ut i Sverige och först ut är Malmö med rekryteringen av Esse. Han kan själv lämna sina kontaktuppgifter för ändamålet i kommentarerna.

Så hur blir det för Teknikveckan då? Esse har lovat att han kommer jobba ännu hårdare på kvällar och helger och det kan även tänkas att det blir en och annan video i samarbete.

3 gillningar

Grattis igen! Skönt att du tvingas in i Applevärlden igen efter dessa dramatiska år med Android!

2 gillningar

Han fyllde år och plötsligt förvandlades Peter ”Huawei” Esse till Peter ”iLove” Esse igen. Spelbolagen har redan spel uppe där man kan betta på när han har sönder glaset på sin nya iPhone.

1 gillning

Spännande! :+1:t3:

Well thank you!

Ni når mig på [email protected] i dessa sammanhang.

Kolla också in vår webbsida där priser och månadskostnader presenteras direkt baserat på era individuella konfigurationer.

2 gillningar

Vill oxå jobba med teknik och Apple-prylar jueee :wink:

Vad jobbar du med idag min gode herre?

Just nu är jag ”pappa-ledig” och mellan 2 jobb :). Tanken är att börja plugga data/it till hösten (om inget annat händer). Jobbat 15år som väktare/värdetransportör, tyckte det var dags nu att komma vidare, men vill man in i Data/teknik/IT-branchen så krävs utb, därav är siktet inställt på plugg till höst (om man nu kommer in). Annars blir det att paniksöka jobb :confused:

Drömmen är att börja få utbildning/jobb inom data/teknik/it. Programmering, utveckling, försäljning, service, support, jobba på teknikveckan ;). Nä men du fattar. Lagt väktaryrket på hyllan och vill ägna mig åt det jag tycker är intressant och kul!

2 gillningar

Grattis. Kan du nu bara få Attefors att äta varma äpplen så är du hemma. :joy::joy::joy:

1 gillning

Hehe vem vill inte det :smiley:

Ja jo sant :wink:

Grattis! Med det jag minns av din CV så tror jag du är perfekt till jobbet. Hoppas inte uppstarten i Skåne blir allt för jobbig :+1:

1 gillning

Det låter helt klart som din grej!

Absolut! Alla vägar in och tips och tankar tas gärna emot :slight_smile:

1 gillning

Är du någorlunda tekniskt lagd så brukar det inte vara så svårt att få jobb inom support, just nu är det väl kanske lite mer utmanande dock. Jag jobbade som produkttestare inom värmepump/ventilations industrin innan men hoppade på en 2 års YH-utbildning som systemutvecklare. Helt klart det bästa beslutet jag tagit! Utbildningen är slut i maj i år och jag har redan fått jobb.
När jag ringde om praktikplats så fick jag frågan om jag ville börja jobba istället.
Så sök jobb och utbildningar! Det är värt det, lycka till! :slight_smile:

2 gillningar

Låter mkt lovande. Sökt in nu till både högskola samt yh-utbildningar så håller tummarna inför hösten :). Vilken yh-utbildning/skola gick du? Bara av ren nyfikenhet :slight_smile:

Kul! :+1: Jag går Systemutveckling inom .NET på EC-Utbildning i Helsingborg :slight_smile:
Det här är samma men dom har ändrat lite riktning mot webb Webbutvecklare inom .NET

Har sökt den :slight_smile:

2 gillningar

Så att du är förberedd på vad som väntar när ni börjar med css:

1 gillning

Har varit inne och pillat lite i CSS :wink: