Nu kan du köpa AirPods Pro-fodralet med USB-C

Från sajten:
image

Om du är sugen på USB-C i fodralet till dina AirPods Pro så har Apple löst biffen genom att låta oss köpa bara fodralet utan hörlurar – men räkna inte med att komma undan billigt.

Fodralet som inte innehåller några hörlurar men har ett USB-C-uttag istället för Lightning går loss på 1 295 kronor. Det går att beställa redan idag och leverans sker i början på januari. Observera att fodralet är till andra generationens AirPods Pro och vill du köpa både hörlurar och laddfodral så kostar det 2 999 kronor i skrivande stund.

Så är USB-C viktigt för dig kan du lägga en beställning redan idag på Apples hemsida.

Källa: Apple

3 gillningar

Härligt, nästan så att jag funderar på att lägga in en beställning direkt. En följdfråga, funkar andra generationens airpods pro fodral med första generationens airpods? Har ett par gamla gen1 som ligger o skräpar men vore trevligt om de gick att använda med det skalet jag har till mina gen2.

Man laddar väl trådlöst!:nerd_face:

3 gillningar

Nej verkar inte som det.

Överskattat. Tycker ofta det är mer bök med trådlöst jämfört med sladd.

Man lägger dem på MagSafe på sängbordet eller skrivbordet på jobbet. Förstår inte det svåra.

5 gillningar

Yep, slänger fodralet på en magsafe vid skrivbordet bara.

1 gillning

Känns svårmotiverat tycker jag. Vi har säkert alla massor med lightningkablar liggande och trådlösa laddalternativ. Jag väntar tills batterierna i mina AirPods börjar bli dålig och köper en senare generation då.

1 gillning

Just airpodsen sjukt smidiga att bara klicka på laddaren till applewatch annars.

Jag har aldrig fastnat för trådlöst på någon enhet. Ja, utöver klockan då. Telefonen skulle jag kunna förlika mig med men hörlurarna svårare. Ser inget behov. Snarare att det känns krångligare.

Förstår inte, hur kan det kännas krångligare att lägga sitt fodral på en magsafe (eller annan Qi-laddare) än att stoppa i en kabel?

Pat Mcafee What GIF by Twitter

Man kan glömma dem då. Snubblar man på kabeln så glömmer man inte dem. :joy::joy:

Det är enda sättet jag kan ladda mina airpods nuförtiden. Har konverterat hela mitt hem till USB-C. Lightningkablarna är tömda och glömda.

1 gillning

Självklart. Tror aldrig jag har stoppat in en sladd till mina AirPods. Jag har trådlös laddning till både iPhone och AW och båda de laddarna laddar AirPods hur bra som helst.

Har ett par AirPods Max som fortfarande laddas med Lightning.

Konstigt att Apple inte har släppt Max i USB-C utförande ännu.

Tror inte det kommer en uppdatering med enbart laddningsporten där utan de blir i så fall ersatta av en helt ny produkt.

Min Qi-laddare hemma har mitt airpods etui problem med, så kör alltid sladd hemma tyvärr.
Kanske defekt etui?

Kanske kan vara något knas med det, mitt funkar på vanlig Qi och MagSafe-platta.