Om du är sugen på USB-C i fodralet till dina AirPods Pro så har Apple löst biffen genom att låta oss köpa bara fodralet utan hörlurar – men räkna inte med att komma undan billigt.
Fodralet som inte innehåller några hörlurar men har ett USB-C-uttag istället för Lightning går loss på 1 295 kronor. Det går att beställa redan idag och leverans sker i början på januari. Observera att fodralet är till andra generationens AirPods Pro och vill du köpa både hörlurar och laddfodral så kostar det 2 999 kronor i skrivande stund.
Så är USB-C viktigt för dig kan du lägga en beställning redan idag på Apples hemsida.
Härligt, nästan så att jag funderar på att lägga in en beställning direkt. En följdfråga, funkar andra generationens airpods pro fodral med första generationens airpods? Har ett par gamla gen1 som ligger o skräpar men vore trevligt om de gick att använda med det skalet jag har till mina gen2.
Känns svårmotiverat tycker jag. Vi har säkert alla massor med lightningkablar liggande och trådlösa laddalternativ. Jag väntar tills batterierna i mina AirPods börjar bli dålig och köper en senare generation då.
Jag har aldrig fastnat för trådlöst på någon enhet. Ja, utöver klockan då. Telefonen skulle jag kunna förlika mig med men hörlurarna svårare. Ser inget behov. Snarare att det känns krångligare.
Självklart. Tror aldrig jag har stoppat in en sladd till mina AirPods. Jag har trådlös laddning till både iPhone och AW och båda de laddarna laddar AirPods hur bra som helst.