Allt som Apple presenterade den 15 september 2020 - Apple Watch Series 6, iPad Gen 8 & iPad Air med USB-C

Från sajten:
Nu har ryktena om iPhone 12 dragit igång | Teknikveckan


image

Det är fortfarande kunder som väntar på sin förhandsbokning av iPhone 11 men det stoppar inte den eviga ryktesmaskinen från att bjuda på lite konceptbilder på iPhone 12.

Det är Ben Geskin som står för konceptbilderna som enligt honom själv är baserade på Apples egna prototyper av nästa års iPhone-modeller. Baksidan bjuder inte på några nyheter men på framsidan så saknas den beryktade flärpen. Enligt Geskin ska Apple ha lyckats göra komponenterna mindre så de passar i en mindre ram i toppen och sidan av telefonen är i samma design som den numera ikoniska iPhone 4. Telefonerna kommer att komma i två nya storlekar som är på 5,4 tum och 6,7 tum. I sedvanlig ordning när det kommer till rykten så ska de intas med en grävskopa av salt.

Källa Twitter

3 gillningar

Förhandsbokningarna öppnar väl på fredag? :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Jag har inget emot flärpen men en framsida med enbart skärm är ju att föredra oavsett :slight_smile: Sen vore ju drömmen (för mig åtminstone) att designen återgår till de mer skarpare kanterna hos iphone 5s :heart_eyes:

2 gillningar

Snyggt! Vi får hoppas att det är sant. Fast egentligen tycker jag att baksidan är den som borde göras om. Thor var inne på det i en podd. Trypofobi. Jag får gåshud på hela huvudet när jag ser detta kluster av linser. Blä!

Ser helt okey åt. Jag är numera inte fullt så taggad kring hur de ser ut. Man klämmer ändå ned dem i ett skal. Industridesignens märkligaste situation, som att klä en Ferrari i skumgummi. Flärpen stör jag mig faktiskt lite på. Så den vore bra om den försvann. Sedan USB-C. Tycker det borde bli fyra kameror i PRO, så man tar in superdupervidvinkeln, eller vad den nu heter. Sedan tycker jag inte om att den verkar växa. Jag vill snarare ha en lättare och tunnare modell. Om de växer, tror ni de introducerar en mindre? TA BMW som exempel, för fanns 3, 5 och 7-modeller. Sedan låter de dem växa och då får man plats både med en 1:a. (och en 2:a. och en 6:a, och X, men det är en annan sak).

1 gillning

Bitchen är fortfarande där och minst lika stor. Besvikelse

Ryktet säger väl ny design nästa år så 12an ser väl ut som 11an fast med bättte zoom

Klassisk auto correct på ordet ”Notchen” :joy:

6 gillningar

Och raka kanter som 4/5 hade

Jag gillar 5ans design bättre. Gillar inte att de har glasbaksida. Telefonen blir både tyngre och mer ömtålig. För min del hade de kunnat skrota trådlös laddning mot en lättare och tåligare mobil. Men nu när de valt att ha trådlös laddning lär de inte gå tillbaka till bara sladd.
Men kanske en version i framtiden i kolfiber eller annat kompositmaterial, som är både lätt, starkt och tåligt?

1 gillning

Var det inte Windows phone som var gjord i polykarbonat? Gillade den plasten, skulle gärna köpa en iPhone i det materialet.

Kan vi kanske få se 120Hz ändå? :crossed_fingers:t2:

Vad säger ni om detta?
Senaste iPhone som släpptes hade ju mycket att önska vad gäller batteritiden tyvärr
Om nu detta stämmer dvs :slightly_smiling_face:

Från sajten:

Snart kommer Apple att släppa en ny uppsättning telefoner som med största sannolik kommer att heta iPhone 12 någonting någonting.

Jon Prosser som är känd för att läcka information om framtida tekniksaker har nu kommit över iPhone 12 Pro Max från product validation test batch. Alltså en av telefonerna som Apple har för sista rundan av testning av telefonen. Givetvis kan det komma uppdateringar eller förändringar men det är med stor sannolikhet att det är så här iPhone 12 Pro Max kommer se ut.

 

Via: Mashable

Först “Test” på youtube för den 10/9 och nu ett press-meddelande? Kan det bli September-event ändå…

1 gillning

Klart de blir! :cold_face:

Dessvärre fakenews som herr president skulle sagt :-1:t3:

1 gillning

Yes, såg det typ direkt efter :joy:

Hoppas !!!

Hoppas på att ryktena om en uppdaterad Apple TV stämmer också…är i behov av en Apple TV 4K och vore dumt att köpa en om det skulle komma en ny variant.