Nu går det att röka köttet och fisken inomhus

Från sajten:
image

Är du personen som älskar en god köttbit som rökgrillats i ett par timmar? Om du skulle vilja göra detsamma inomhus så finns det snart en ny pryl för dig.

Amerikanska företaget GE (General Electrics) har visat upp en ny pryl för alla som älskar smaken av kött som rökgrillats. Den nya GE Profile Smart Indoor Smoker sägs ge samma rökiga smak på det som tillagas fast du gör det inomhus i köket. Denna nya inomhusrök placeras i köket och ska enligt uppgift inte sätta igång brandvarnaren.

Storleksmässigt påminner den om ett minikylskåp vilket innebär att den kan placeras i köket utan större ingrepp. GE Profile Smart Indoor Smoker använder en teknik som kallas Active Smoke Filtration som ser till att skapa den där rökiga smaken som uppstår från trädbitarna i den sedvanliga röken.

Enligt GE ska den klara av att röka en stor mängd olika matvaror med hjälp av fem förinställda lägen. Det finns också sex stycken matspecifika inställningar för populära rätter som bringa, revben, kycklingvingar, kycklingbröst, karréer och lax.

Det finns även en varmhållningsfunktion i 24 timmar och via appen går det att hålla full koll på rökningsprocessen. Allt blir ditt för ynka 1 000 amerikanska dollar och den ska gå att beskåda på CES 2024. Mer information finns att läsa på hemsidan.

Källa: Engadget

2 gillningar

Känns som en vettigare pryl än AirFryern. Samtidigt undrar jag om det inte kommer lukta i hela huset ändå..?

Då kanske det inte märks om jag tar mig en cigarr till wiskyn :joy:

1 gillning

Men tusen dollar?! Det borde betyda dryga 10000kr i Sverige. :exploding_head:

Mer skulle jag säga, USA visar aldrig moms i priserna då det är olika beroende på vart i USA du bor. Så en bit till får du räkna med =)

1 gillning

Jo, det var den lilla detaljen..:money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

Som hittat.

Season 13 Episode 6 GIF by The Simpsons