Nu går det att förhandsboka Pixelmator Photo

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/nu-gar-det-att-forhandsboka-pixelmator-photo/


image

Snart är det dags för den efterlängtade appen Pixelmator Photo att lanseras och från och med idag går appen att förhandsboka och då blir den även 20 procent billigare och kostar nu 40 kronor.

Pixelmator Photo är en app till iPad där du kan redigera foton och många funktioner som finns i Pixelmator till macOS finns även i iOS-versionen. Appen klarar allt från JPEG till RAW och låter dig använda filter, ändra exponering, ljus, mättnad, skuggor och mycket mer. Det går även att på några sekunder ta bort ett objekt ur ett foto och appen fyller automatiskt tomrummet med bakgrunden.

Källa: Pixelmator

2 gillningar

Bokat :heavy_check_mark:

Samma här :slight_smile:

Ser ju trevlig ut på screenshotsen.
Ända problemet är att jag inte har en iPad…

Äh, sekundärt!

1 gillning

What!

Förbokat :+1:

1 gillning

Existing Pixelmator Photo users won’t have to subscribe to continue using the app and should be able to add the Mac version at a discount when it’s released. New customers can subscribe for $4.99 per month or $23.99 per year after a 7-day free trial. There’s also a lifetime purchase option that costs $54.99.

Vi betalade 40 kr.

Skall jag ha detta i stället för Lightroom?

Jag föredrar:

Får se hur länge man får behålla features nu då innan man strippas på allt precis som med alla andra appar som går över till prenumerationsmodellen.

Det är trist att Apple inte tillåter utvecklare att ta betalt för nya versioner. Då skulle vi slippa många av dessa prenumerationer.

Vissa går ju runt det där och släpper helt nya appar som nya versioner. Infuse är ett exempel på det tex

Jag har ju också den för 40kr, men har inte till mac. Om jag köper till mac nu, får man behåla det utan att det blir sub då ?

Är det denna då isåfall?

Nej, den till Mac är inte släppt ännu. Vi som köpt iOS-versionen kommer få någon form av rabatt på prenumerationen av Macversionen.

Things är en sådan. Vet inte ens vilken version de är på nu