Nu går det att beställa dryck direkt i Systembolagets app

Från sajten:
image

Systembolagets app är rätt trevlig för att hålla koll på nyheter och se vilket utbud som finns, men att beställa via appen har inte gått.

Systembolagets app har inte speciellt bra betyg i App Store och det beror inte på att appen är dåligt byggd utan för att det saknas en rätt vital funktion – att kunna beställa drycker till sitt närmaste bolag. Detta går nu att aktivera genom att klicka på “Systembolaget testar” på förstasidan i appen. Bocka sedan i “beställ till butik” och sedan är det bara att beställa sådant som inte finns hos ditt lokala Systembolag.

Än så länge går det inte att boka till ett ombud eller hemleverans utan då måste man gå in på deras hemsida men vi får hoppas att det kommer i framtiden. Vill du ladda ned Systembolagets app till din iPhone så gör du det på App Store. Vill du ladda ned den till din Androidtelefon så gör du det på Google Play.

Tack för tipset Håkan!

2 gillningar

:partying_face:

1 gillning



Tips om ni inte får det att funka, jag behövde aktivera funktionen under ”Systembolaget testar”

Du menar det som står i artikeln att man ska göra :joy:

Det är bra men jag förstår inte riktigt varför de behöver en ”testperiod”?

Funktionaliteten finns på webben och så svårt kan det inte vara att funktionstesta detta…

Nej, tacka vet jag ios16 :slight_smile:

Helvete Severyd!

Hos mig dyker det inte upp.


Nu är jag utomlands och jag vet inte om det kan ha betydelse? Eller så är man som vanligt diskriminerad. Kränkt isåfall…:sunglasses:

Jag behövde logga in för att det skulle synas.

Har du uppdaterat appen? Ska vara version 3.14.

1 gillning

Där satt den. Fick uppdatera uppdateringslistan manuellt för att få fram den uppdateringen. Nu funkar det. Tack!

1 gillning