Nu blir det dyrare att läsa tidningar i Readly

Från sajten:
image

Readly grundades 2012 och gav oss ett nytt sätt att komma åt massvis av tidningar till en fast månadskostnad som enkelt kunde läsas på vår surfplatta och nu höjer de priserna på sitt abonnemang.

Det handlar om en höjning på 25 procent och priset går från 119 kronor till 149 kronor och höjningen motiveras genom att kunna fortsätta lägga till nya tidningar och tjänster samt kunna utveckla nya funktioner. Tecknar man ett nytt abonnemang så kostar första månaden 9 kronor men efter det så är det 149 kronor som gäller och de som redan är kunder kommer få höjningen den 19 januari eller när nästa betalning ska göras efter den 19 januari.

Readly är inte det enda bolaget som har högt priserna för digitalt innehåll och tjänster senaste tiden så att allt blir lite dyrare hela tiden är en trend vi inte riktigt ser ut att bli av med i första taget.

Källa: Dagens media

Som stor tidningsläsare har den ändå sparat mig många kronor. Det blir ju ändå några sidotidningar med som man inte hade köpt.
Jag har precis nu 50 årgångar av Teknikens Värld, vad jag spenderat på det vågar jag inte tänka på, men har säkert påverkat pensionen :smiling_face_with_tear:

3 gillningar