Nu blir det billigare att köra över Öresundsbron

Kör man långväga över dan och inte är stressad så tar jag hellre Gedser - Rostock färjan då är det lite mer vila och bättre restauranger.

1 gillning

Precis som @RolexJocke skriver Puttgarden är ju den man refererar till även om det finns fler :blush:

1 gillning

Men finns det nåt att göra i Puttgarten? Alltså nåt okej hotell o mat o dryck eller är det mer ett sånt ställe man drar till över dagen? Eller är det bättre att satsa på nån annan stad om man vill kombinera det med en weekend i Tyskland?

Puttgarden är i stort sett bara ett färjeläge med en tillhörande liten by. Närmsta större stad är Lübeck. Men hade jag varit du så hade jag nog kört ytterligare 7 mil från Lübeck och satsat på Hamburg.

1 gillning

I Puttgarten är det väl Burg som gäller en sunkig håla. Du får nog åka några mil om det ska bli lite roligare.

Förresten. Glöm inte att dubbdäck är förbjudet i Tyskland om du ska neråt några mil.

Såg nu att du skulle åka i sommar. Inte aktuellt med dubbar då :joy:

Han kör väl med broddar? :joy::joy:

Jaja gå o lugna ner dig nu farbror. Fick du inget fikabröd på ålderdomshemmet idag? :wink:

Tänkte faktiskt på Hamburg från början. Men frågan är då om det är bättre att ta båten eller bron.

Menar du stora bält bron så är det ju nästan samma tidsåtgång från Köpenhamn så det är väl en smaksak.

Nja, Öresundsbron tänkte jag. Men kanske är onödigt att åka den vägen? Har aldrig åkt dit förut med bil. Tänker mig väl en tripp på 4 dagar totalt, kanske en natt i Danmark på ditresan o sen två nätter i Tyskland o sen bränna hemåt.

Travemünde, Hamburg eller Lubeck är alla trevliga. Wismar är en liten bortglömd pärla. Sedan hänger det på vilken typ av resa det är.

Ligger typ mellan Rostock och Hamburg

4 timmar från Puttgarden har du även Berlin

2 gillningar

Personligen tar jag hellre Öresundsbron, slipper köer och stöka med bilen i färjan för en 20 minuters överfart. Ska du övernatta i Danmark så är Köge bra men ta inte in på Zleep Hotel då det var en besvikelse senast. Det hette Niels Juel tidigare och då var det bra men inte idag.

2 gillningar

Och 6 timmar till så är du i Schweiz. :joy::joy:

1 gillning

Och en fortkörningsbot rikare :joy:

1 gillning