Redan fått. Tackochlov är vi en stor organisation så IT hade nya burkar på hyllan. Så fick på studs en ny sådan jag redan hade. Var rätt snabbt igång igen.
Har varit lyckligt ovetande om hur Hitta fungerar vid stöld fram till nu. Men är det inte internet datorn skulle kommunicera med? Hur skulle det förbättra om jag var 50 meter från datorn med min telefon?
Kanske jag som är dåligt påläst, trodde den fungerar som en AirTag och rapporterar position om den får kontakt med andra uppkopplade enheter i Hitta-nätverket.
Krävs Wi-Fi borde den väl inte kunna rapportera position nya områden, då datorn bara borde ansluta till tidigare kända nätverk så länge ingen obehörig inte kan logga in på datorn?
Om den är påslagen fortsätter den mycket riktigt att rapportera plats via andra Apple-enheter i närheten.
Gissar att den inte är på längre eftersom den slutade rapportera plats.
Kollat med IT-avdelningen? De borde köra något form av MDM-system så de kan göra den ännu mer obrukbar sen.
OK, fast i så fall vems Apple-enhet som helst eller hur? Min telefon skulle inte påverka 20 meter från lägenheten om exempelvis tjuven själv har en iPhone menar jag…
Ovanligt med det på skolor är min erfarenhet.
Absolut, maskinen är managerad. Får kolla med IT på måndag vad de kan göra.
Vilken iPhone som helst.
Inte hos oss.
I mitt fall är det Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen inom Borås Stad. Det är fem gymnasieskolor plus hela vuxenutbildningen - misstänker att det hos oss är några hundratal macar igång (och ännu fler PC:ar och ChromeBooks).
På tal om Hitta: Jag har bett om att bli notifierad om datorn aktiveras men blev inte så i natt (utan märkte när jag kollade i förmiddags). Någon som vet varför inte detta funkade? Mest intresserad om att kunna ha power att skicka ut en polispatrull om den aktiveras igen…
Man fick äntligen lite egentid och skulle lira nhl, så surfade in på psn. Kostar ett spel nästan 1000kr nuförtiden?! Helt sinnesjukt
Nä bara online, på skiva är det mer humana priser tyvärr. Men ett tips är att skaffa EA streaming typ en månad och spela. Kostar en bråkdel.
Sjukt att ta så mycket betalt för ett gammalt spel. NHL 25 är det senaste.
Dags att slänga allt med Neil Gaiman.
Är inte insatt alls i det där fallet. Men har det hänt något nytt sedan denna skrevs?
Kan inte läsa din pga något.
Det här är en nästan 50 sidor lång granskning av allt svinigt han gjort hela sin karriär. Fick inte upp någon betalvägg med Wipr 2.
Så det är inget bra alltså? När jag läst artikeln från 2024 kändes det som att det var en ganska tunn soppa de kokat. Hade glömt historian fram tills du nu delade.
Gaiman had been having sexual encounters with younger fans for a long time. Kendra Stout was 18 when, in 2003, she drove four and a half hours to Fort Lauderdale, Florida, to see Gaiman read from Endless Nights, a follow-up to The Sandman. She met him in the signing line. Gaiman sent her long emails and bought her a web camera so they could chat on video. Around three years after they met, he flew to Orlando to take her on a date. He invited her back to his hotel room, put on a playlist of love songs, and held her down with one hand. Gaiman didn’t believe in foreplay or lubrication, Stout tells me, which could make sex particularly painful. When she said it hurt too much, he’d tell her the problem was she wasn’t submissive enough.
Bara ett exempel.
Jag tycker det är så djävla svårt att veta om man kan skilja på person och konsten/produkten etc. Det verkar vara lite tvivel om att Neil Gaiman är ett ärkesvin och till och med en brottsling, men gör det hans böcker mindre värda?!? Skulle jag idag köpa dom? Nej, för det skulle ge honom pengar. Men böckerna har ju inte blivit sämre för att han är ett svin. Folk som Gaiman ska naturligtvis bli granskade, utredda och dömda men hur mycket ska jag låta det påverka min uppskattning av ett verk?!?