Nu blev jag riktigt sur

Brukar vara så. Skulle det vara sant, skulle ju halva Sverige bli av med körkortet. Det verkar inte rimligt.

Nä det är verkligen inte rimligt.

En väns mor fick brev där hon skulle inställa sig och göra tester. Tror det var Trafikverket men inte helt säker.
Hursomhelst så var det hennes läkare som ”anmält” henne till detta. Fullt rimligt då hon var en uppenbar trafikfara och inte klarade testen.

Ja, men det är ju inte så att kreti och pleti som är fullt friska i övrigt bara hux flux skulle bli av med lappen för att läkaren ser att man drack 2 pannor rött förra helgen. Det lär ju ligga något annat bakom.

1 gillning

Det är nog ingen som tror att halva Sveriges kommer att bli körkortslösa på grund av detta och jag håller med om att hela sanningen inte alltid framkommer i media.

Men hamnar du hos fel läkare och fel byråkrater kan du nog få problem utan att för den skull vara alkoholist. Det var precis det som hände i mitt exempel ovan, som dock inte handlade om missbruksproblem, utan en person som hamnat i klorna hos fel läkare. Som tur var kunde förvaltningsrätten till slut köra över Transportstyrelsen.

3 gillningar

Kundkännedom hos banken...

Jo, jag vet motivet men i dessa tider av datorisering så blir det lite löjligt när banken frågar om jag har tillgångar hos dem (ja, det har jag) och hur mycket det är (det vet ni, ni skickar saldobesked till mig)

3 gillningar

Mycket märkliga saker som händer i banken just nu. Senast när jag skulle göra en utlandsbetalning gick det inte då den funktionen var stoppad. Jag fick ringa banken och skicka in skärmdumpar på fakturan och företagets bankuppgifter så gjorde banken betalningen till mig. Det är Swedbank jag har och så får jag göra i framtiden också. Det gick och låsa upp spärren om jag behöver göra många betalningar om året men det är inte aktuellt i mitt fall så de får väl hjälpa mig nästa gång.

2 gillningar
3 gillningar

Du får dra ner till 41 glas vin alltså, för att vara på den säkra sidan då :wink:

1 gillning

Det har jag nog inte druckit under min livstid så jag är nog safe. :blush:

Men på din tid var det ju fritt fram med kokain i colan :joy: Men en back öl kan man ju klämma på en blöt helg. Det får man ju tydligen inte heller.

Kokain har ja klarar mig ifrån, inte ens luktat på. :joy: :joy:

1 gillning

Nej men förr, alltså även innan du hade moppemusche, så var det ju fritt fram med en massa droger som är narkotikaklassade idag. I Tyskland så sålde de ju meta amfetamin som lösgodis under kriget exempelvis. Nu kan man bli straffad i Sverige om man dricker en back starköl om man har otur :sweat_smile: