Nu blev jag riktigt sur

BRFen har bytt leverantör av parkeringsapp från första januari. Självklart ska det strula att starta laddboxen i garaget. Verkar som de glömt att lägga in att jag har laddplats. Det känns ju kul när man ska ut på långkörning på fredag. Självklart har kundservice stängt idag också :poop:

5 gillningar

Mycket bra (Dålig) start på året för en sådan här tråd! 5 av 5 :poop:

Ja, :poop::poop::poop::poop::poop:

1 gillning

Dag 2 utan fungerande laddbox. Borde man inte snart kunna ansöka om hyresreduktion på elplatsen? :rage:

1 gillning

Åk och ladda någonstans då?? :exploding_head:

1 gillning

Det är principen! Nu för tiden är det alltid kunden som drabbas. Om man som konsument gör fel finns det sällan en millimeter i flexibilitet. Men att saker inte fungerar som man betalar för, det tycker företagen är ett mindre problem.

5 gillningar

2 dagar, vad betalar du per månad, 300? Så du kan nog få en Selma i kompensation.

Hoppas dom fixar det snabbt, men låter ju som att det bör vara klart inom kort. :slight_smile:

Arlo höjer priserna på sina abonnemang, en kamera går från 49 till 69 per månad. Var knappt värt 49... nu ännu mindre. man får kanske köpa ett Eufy kit nu när de är på rea, S3 cam med basstation. Synd de inte går in i Homekit dock.....

Du får inte glömma administrationsavgiften också..:sunglasses:

1 gillning

Håller med, handlar inte om pengarna i sig, utan principen. Efter många turer verkar det nu som att det funkar att ladda. Dock utan app, så man kommer ladda gratis tills de fått igång sin app om ungefär en månad. Så det är ju ändå lite plåster på såren.

3 gillningar

Är alla elbilsägare gnällspikar?

//Ove

Bara vissa, precis som hos andra typer av människor. :joy:

1 gillning

Alla regler har ju undantag. :joy:

Morfar, direkt från LHS-akademin! :joy:

5 gillningar

Han hade inte förstått det där med karensdag uppenbarligen.

Garanterat LHS:are, eller LO-ansluten :wink:

Karensdag gäller väl bara om du själv sjukanmäler dig.
Så jag tänkte mest på påståendet att det blir mer på kontot om man skulle ta ut tjänstledigt (vi får utgå ifrån att han syftar från lönen då), det är ungefär lika dumt som de som tror att man förlorar på att passera skiktgränsen på grund av att skattesatsen blir högre. :wink:

2 gillningar

Vabbar man får man samma effekt på lönen som om man vore tjänstledig, däremot kan man ju söka ersättning hos Försäkringskassan för vård av barn. Då borde det ju bli dubbel vinst om man både får mer på kontot i form av en skattesänkning och ersättning från staten. :joy:

Jo precis, jag vet inte hur jag läste tidigare :smiley:

Beställt snus från Snusnetto. Skulle ha levererats i tisdags, fick meddelande om försening, sedan skickade de igår igen att leveransen blev försenad, sedan samma sak idag igen. :poop:

Och sen har hälften av påsarna läckt när du får skiten. Bättra att ta kommando över hjärnan och sluta med detta trams. :joy:

1 gillning