Välklädd från topp till tå är jag, var helt snustorr på kroppen och ryggan är även den vattentät men tydligen räckte inte en rygga för 3 000
Kyl/frysen kastade in handuken igår. Jäkla kaos det blir men is som smälter (iofs inte jättemycket då jag frostade av den i vintras) fryst mat som smälter osv. Balkongen får agera kylskåp tillsvidare.
Sedan blir det inte bättre av att kylskåpet sitter väldigt tight och en stor golvlist gör att det bara går att få ut den 10 cm. Det blir att leta verktyg....
Nu behöver jag ett nytt kylskåp iallafall om någon kan rekommendera en prisvärd sådan (185 x 59)?
Vår frysbox pajade, Massa mat som vi fick slänga
Verkar gå nån epedemi med det där just nu. Polaren är inne på sin tredje frys på tre månader.
Slagits med en trasig kompressor hela morgonen. Dags att ringa elektrikern.
Har du haft besök av @xms67
Man skulle kunna tro det men det är högst tveksamt om man törs släppa in honom i sina lokaler.
Hörde att filmatiseringen av @xms67 sliv, skulle heta ”Strul 3”
Det borde ju bli bra underhållning.
Han borde byta profilbild till denna.
Rövhattar är jag sur över.
Tänk att ändå få kalla sig Rutger Jönåker..
Hur kan ens facken försvara dem?
Gick Code of Conduct lite väl fort att klicka igenom?
(Vad jag hört kan vi knappt bjuda dem på lunch på Billerud då de inte får ta emot representation, dock ingen kund till mig.)
Men visst, LO har väl en viss dragning till strippklubbar och liknande
Edit: Det är såklart märkligt att tjänstemännen inte fick gå!
Är inte frågan vad som står i Code of Conduct? Blir lite antingen eller kan jag tycka, endera får man inte ta emot någonting eller också är det ok att bli bjuden på middag eller drinkar och då kan knappast detta leda till att man får sparken. Moraliskt kan man givetvis ha synpunkter på strippklubbar men det är ju inte olagligt.
Var det inte TCO som hade en ordförande som gick på Tabu?
Tjänstemännen som enligt artikeln var på samma ställe blev inte avskedade. Kanske därför facket reagerar?
Undrar vad vi inte får reda på? Varför avskeda två från LO men inte tjänstemännen?
Absolut, jag har ju inte läst den, men de brukar ju vara rätt vida men ändå klara med att man ska kolla med närmsta chef eller HR om man blir osäker.
Ja det är ju lustigt, jag läste artikeln lite snabbt i lokala tidningen, då det snackades om detta på jobbet också, så dåligt av mig att missa just den delen!
Man kan ju tycka det borde vara samma för alla så klart, om alla gjort samma sak.