Nu blev jag riktigt sur

Det kommer sluta med att så fort @Marcus_Attefors kan dra upp bandaget så kommer det bli så här...:sweat_smile:
pirates of the caribbean GIF

I ett svagt ögonblick tackade jag ja till att bli månadsgivare till SOS Barnbyar. Efter det har jag fått flera mejl, sms och i går även ett förinspelat telefonsamtal som berättade att jag skulle få ett sms.

Om de bara kunde dra pengar varje månad med autogiro utan att störa mig så skulle jag vara nöjd. I stället kontaktade jag dem och bad om att få alla mina uppgifter raderade.

1 gillning

Tyvärr vanligt att vissa välgörenhetsorganisationer kör med tveksamma metoder, snabba pengar verkar vara högre prioritet än långsiktigt förtroende.

Frugan var månadsgivare och blev ofta kontaktad om att öka sitt bidrag. Slutade också med att hon lämnade.

2 gillningar

I ett större nordamerikanskt land med 31ggr Sveriges befolkning. Inte källsortering, utan "sopor". Och när de slänger allt i samma, torde det vara enkelt för de att nyttja sopbingen men icke. Skräpigt.

Och de hävdar att de har sortering som jag tolkade skyltarna när jag var där... (det ser ut på samma sätt)

En kille från Allente har ringt ett antal gången de senaste veckor, har aldrig haft tid att prata med honom. Nu sa han dock att jag har en så gammal box att jag kommer få fortsatta och förvärrade störningar. I princip var hans besked att jag måste byta box...

Jag har en Prime 680 och nu vill de kränga en Allente 1. Kan det stämma att boxen är så gammal att jag riskerar att få ökade störningar?
Jag har alltså störningar redan nu. Kan de verkligen bero på boxen???

Vad händer om du går över till streaming via Google TV eller ATV?
Svärfar har gjort så då det blev bättre och billigare
Han ser mycket fotboll

Jag skulle klara det. Hustrun är dock fanatisk i att CNN, BBC och några andra nyhetskanaler måste fungera. Vet inte om det skulle gå utan box?

Okej jag förstår. Youtube räcker nog inte med de kraven. Tyvärr vet jag inget om TV boxar

Det funkar fint via Telenor stream iaf. De andra teveleverantörerna borde funka på samma sätt.

Satellitbox? Störningarna beror nog inte på boxen i så fall. Du kan nog fortsätta med den.
Kan behövas en paraboljustering samt kontroll av antennkabeln/kontakter.
Enklaste lösningen är att gå över till Allentes streaming app :).

Nej, boxen tar signalen(?) från fibernätet. Eller hur man ska uttrycka det.

Var i USA är du? Här i Massachusetts är det ungefär som hemma. Vi har tre kärl; hushållssoppor, återvinning och kompost (som vi i och för sig måste betala lite extra på men det varierar från stad till stad). Återvinningen är så kallad "one stream" så man slänger papper, glas, plåt etc i samma kärl och sen sorteras det på återvinningscentralen. Det enda jag tycker är svårt är att hitta ställen för slänga "farligare" saker som batterier, glödlampor etc.

Jag förstår, är det problem med vissa kanaler eller samtliga?
IP-tv eller koax?

Man kör in en nätverkskabel i boxen. De störningar jag har är att informationen om program är borta. Jag kan ofta se själva sändningen men inte information om den. Menyerna/kanallistan är tom. Värsta är att du all text/information är borta kan jag inte spela in program.

Telias F1 router är så otroligt låst att jag måste åka och köpa en ny router till brorsan. Får inte ens byta DNS i den. Skit produkt, även om routern i säg är rätt kraftfull. Man kan köra LXC containers på den t.om. Tråkigt att de låser den så pass. :frowning:

Jag som trodde du hade kvar din Telia huvudnyckel. :joy: :joy:

Då är det dags för boxbyte eller börja streama via appen.

Undvik Dinners vid Gävle Bro!
Vedervärdig mat och noll kärlek.
Tog en Chili sin Carne och bara lukten fick en att tappa matlusten. Frun tog en äggmacka som hon tog några tuggar på. Det var nog det sämsta matställe vi varit på. Salladsbordet fick en att tappa lusten på livet
Ända positiva var att bilen laddade supersnabbt så vi snabbt kunde åka vidare. :zap:

Och varför har dom justerbara markiser inomhus!:rofl::rofl::rofl: