Nu blev jag riktigt sur

Kollade precis och de internationella mottagarna fanns med i listan och det såg helt annorlunda ut än på företags sidan. Ska kolla med de om mitt privata funkar när jag ringer och aktiverar på företaget.

Mitt företag var kund hos SEB i över 60 år. Skött affärer utan några problem och SEB har bara kunnat håva in vinst på en säker kund.

Helt plötsligt blev vi behandlade som en helt ny kund. En ny kontaktperson som inte ville ha kunder och vissa saker som SEB tog flera månader att fixa, ordna HB på en vecka när vi bytte bank.

HB kom med förbättringar som har sparat mycket tid. Då HB är otroligt företagsvänliga så hoppas jag att det fortsätter så

Det jag retar mig mest på detta system för kundkennedom är att det är uppenbart att systemet vill skydda sig själv, inte åtgärda problemet. Om det sker saker ska EU kunna säga att de vidtagit regler, EU-organ detsamma, liksom svenska Finansinspektionen. Alla vill kunna säga "vi har gjort vårt, här finns inget att se. Cirkulera". Tyvärr finns samma beteende inom andra delar av finans och försäkringssektorn.

3 gillningar

Exakt för de är ju nöjda med de svar de får, om dessa sen stämmer vekar de inte bry sig om då ingen mer undersökning görs utöver frågorna. De frågade: Äger du företaget till 100%? Ja, dessa uppgifter finns ju på Bolagsverket t e x. Nästa fråga var om jag ägde företaget genom ett holding bolag? Nej jag äger inga fler bolag. Sen kom det frågor om hur många gånger per år gör du utlandsbetalningar? Vilka summor per år?

Jag sa jag ska betala en faktura på €200 just nu och det handlar kanske om dessa summor några gånger om året. Sen att jag handlar reservdelar från Tyskland för typ 10K i veckan men betalar med kort bryr de sig inte om, bara om jag ska göra en banköverföring. Så det är lite svårt att förstå syftet med dessa påhitt.

Tyvärr så är det ju inte alltid ett bankbyte hjälper då de har liknande regler. Men jag förstår ju att ni kände er som en kund de inte ville ha istället för att få uppskattning som en trogen kund borde få.

Fick otroligt bättre service och HB fick en bra kund.

När jag pratade med revisorn i samband med detta så sade de att de hade andra kunder som med hade problem med SEB och var på väg att byta

VAr ledig i fredags så i praktiken var sista arbetsdagen i onsdags. Var inne på kontoret och åkte hem runt lunch. Noterade att det var en väldigt mejlfri eftermiddag, men tänkte att det var dagen innan nationaldagen och att folk hade packat ihop.

Idag när jag kommer till jobbet har det rasat in mejl från onsdags eftermiddag och dessutom miljoner mejl från i fredag. Får erkänna att det var lite orutinerat att inte kolla så att allt fungerade när inga mejl kom i onsdags eftermiddag, men ibland tror man ju att saker fungerar.. :rage:

Du fick ju iallafall en mailfri långhelg i tron om att allt var lugnt :sweat_smile: Du får skylla på att någon grävt av mailkabeln hemma också :wink:

1 gillning

Det är ju lugnt. Mejl har ju en svarstid på 2 arbetsdagar och du är ju innanför det. :slight_smile:

2 gillningar

Så trött på all pollen :melting_face::melting_face::melting_face:

2 gillningar

Även om jag inte längre kör Adobe, så blev jag sur iaf.

Vaknade upp med en vagel på insidan av ena ögonlocket som gör så förbannat jävla ont. Frugan har knutit en sjal runt ena ögat så jag iaf kan se lite.

Vi skulle dragit till Vaxholm för en mysig dag med lunch och promenera runt men blir att ligga och blunda hela dagen istället.
.

2 gillningar

Skittråkigt. Hoppas det går över snabbt.

1 gillning

Frugan tyckte jag skulle åka ändå men vettefan om jag vill gå ut så här :joy:

1 gillning

Tråkig start på semestern. Är det nåt som får gå över av sig självt eller blir det en pencellinkur?

Hade bara semester igår som tur är :sweat_smile: Det är bara att badda med varmt vatten och vänta ut det tyvärr.

Åk till Vaxholm och spela pirat..:pirate_flag::grin:

Finns ju snygga saker. :joy::joy:

Trist! Men du ser rätt cool ut ändå.

1 gillning