Nu blev jag riktigt sur

Fungerar så sjukt bra för mig faktiskt och har gjort sedan start, den går typ 3 gånger så fort jämfört med gamla.

1 gillning

hahaha! VAAAAAAA?

Japp! Har en högtalare kopplad med ethernet dock vilket kan göra att det fungerar bättre för många. Så det kan du testa =)

har redan :heart_eyes:

Typiskt!

1 gillning

Fungerar utan problem här med.

Kör allt trådlöst. :slight_smile:

1 gillning

asså va... va e som händer.

Tog bort reduce-motion.... nu känns den lite lite kvickare.

Även efter att jag slog på reduce-motion igen.

Hmmmm

sonos Ikea lampan känns snabbast via wifi.

Den med ethernet (one) känns mycket segare än en lika one med wifi. määrkligt.

Fått spinnmal(eller något liknande) i flera träd och buskar på tomten. F_n vad sur jag blir.

Någon som har erfarenhet och/eller kunskap om det?

Inte mycket att göra mer än att plocka bort och döda dom i vatten + diskmedel.

Segt. Vi har haft träd på kommunal mar i närheten som blivit helt täckta av nät.

Men får ta tag i det här på torsdag.

Det brukar väl komma och gå. Det var några år sedan vi drabbades - det var mest en fråga om att avvakta och låta naturen ha sin gång.

2 gillningar

Bostadsbolaget Heimstaden har gjort om sin hemsida med lite ny design:
Heimstaden - hyresrätter i hela Sverige. Sök lediga lägenheter.

Gick man in på "Mina Sidor" kunde man sköta mycket där. Styra avgångstiden på motorvärmaren, boka bastun samt boka tider i tvättstugan. Nu är allt borta:

Nu får man boka på det gamla sättet med en elektronisk tagg på plats istället. Varför göra om en hemsida så den blir sämre?

De har ju en förslagslåda, du får lämna ett förslag på rollback :wink:

Ja man trodde kanske att de skulle lägga till funktioner eftersom, men inget har hänt på flera veckor..

Nyttjade förslagslådan som syns på Heimstaden sidan, den går till en "död" länk som inte öppnas när man klickar på den.
Misstänker att deras e-post till kundtjänsten inte funkar heller. Har kommit ett ärende/kvitto nummer förut om man har skrivit dit tidigare.

Man får väl kontakta dem via telefon som på den gamla goda tiden. :wink:

1 gillning

Suttit i Swedbanks telefonkö en timme. Skulle göra en internationell betalning på firman vilket inte gick efter Swedbanks senaste uppdatering. Tydligen måste jag ansöka om att göra något som gått bra de senaste 35 åren som Swedbank kund. Först skulle de hjälpa mig att betala fakturan då det tar typ en vecka och få detta klart. Då ville de ha 200:- för att hjälpa till med detta. Glöm det annars kan du lägga ner allt och jag flyttar mina pengar på måndag till en annan bank. Detta är inte mitt fel då det är ni som tagit bort behörigheten utan att säga till så att jag kunde söka den på nytt. Efter att ha pratat med chefen gick de med på att göra detta kostnadsfritt. Sen skulle jag förhöras enligt alla konstens regler, de kallar det kundkännedom, det hade de tydligen inte innan. Så efter en massa frågor om jag är släkt med kungen, stödjer terrorism, brukar tvätta pengar, känner några spioner, bla, bla, bla så tog jag mig förbi alla hinder. Så nu ska jag vänta en vecka och sen måste jag ringa dem igen, en timme i kö för att aktivera tjänsten.

Vilket strul för att det sker så mycket skit idag vad det gäller bedrägerier. Vi som är ärliga och seriösa blir ju ifrågasatta som om vi var kriminella. Att man sen är en gammal kund tar man inte hänsyn till, det är ju enkelt för de att kolla statistik på hur man sköter sig.

Fick göra samma sak för någon månad sen, inte Swedbank hos mig, Skandiabanken. Utlandsbetalningar var helt plötsligt avstängt. Ringde upp dom, ingen kö och det gick smidigt, utlandsbetalningar aktiverades på en gång efter ett förhör och motringning.

Tror alla banker måste införa det.

Tror det är extra jobbigt när det är företag. Måste kolla om det är avstängt på mitt privata också omgående.

2 gillningar

Yes, gör det. Jag skulle skicka pengar så sa den bara helt plötsligt att beloppet var för högt, gick inte ens att skicka en krona.

2 gillningar