Nu blev jag riktigt sur

Det är nog mer VWs fel än kabelns fel dock :sweat_smile:

Nu är du tyst. :rofl:

Din kasettbandspelare i bilen har funkat klockrent sen 80-talet va? :joy:

Stereo-8 :ok_hand:

1 gillning

Jag är ju lite yngre än @RolexJocke så jag har en insats min Stereo-8, för moderna kassettband :joy:

3 gillningar

Beställde bl a en Aqara-sensor från Tibber för ett tag sen. Nu när jag skulle packa upp och börjar använda grejerna ser jag att förpackningen redan är bruten och det finns tydliga spår av användning på enheten, de har med andra ord skickat en begagnad produkt. Batteriet verkar tomt då det inte går att sätta enheten i anslutningsläge. Har reklamerat, får se vad de säger.

Skulle lätt betala tre gånger så mycket för att garanterat få lättskalade ägg. :face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

Köp färdigskalade vetja!

https://www.danaeg.com/our-products/long-eggs/

Haha! Va fasen. Hur ser hönan ut som värper dessa? :joy:

Ja eller hur ser hönsen ut som värper dessa? :joy::joy:

3 gillningar

Vet inte, men hitta i alla fall en bild på föräldrarna till hönan som värpte.

1 gillning

För er som är gamla nog för att komma ihåg hajk.

3 gillningar

Ska beställa tid hos sjukgymnast för sonen. Igår ringer jag ganska nära telefontidens slut. Får besked att kön är full så "vänligen ring imorgon". Ringer då idag. Får besked att telefonen är tillfälligt avstängd. Antar att de hade lunch fast de skriver att de har telefontid 8-17.
Ringer nu, 14:30, och får beskedet att kön är full resten av dagen så vänligen ring imorgon. Digitalt går inte, då världens löjligaste integritetsgrej gör ju att för barn över 13 kan föräldrarna inte sköta vårdkontakter utan tillgång till barnets BankID.

Det där att man inte sköta barnens vårdkontakter när dom är över 13 retar gallfeber på mig! Vad hände med att dom är omyndiga tills dom blir 18?

1 gillning

Handlar väl om att tonåringar ska ha någon form av integritet i kontakt med ungdomsmottagning och liknande. Svår balansgång var gränsen ska dras och slår illa mot en del barn som behöver mer hjälp av sina föräldrar.

1 gillning

Det måste vara max en procent av alla barn som behöver en låst kanal till vården. För att lösa det krånglar man till det å det grövsta för 99 % av alla ungdomar/föräldrar. Det är ju extrem ovanligt och faktiskt olämpligt att en 13-åring sköter kontakterna med vården på egen hand.

3 gillningar

Jag hade löst det så att det fanns två kanaler. En som ungdomarna kan använda vid behov och den vanliga.

Kan någonting krångla, så har XMS redan råkat ut för det minst två gånger. Kanske tur man inte har barn, för nu går det inte att kontakta barnavården längre. :sweat_smile:
Men på allvar, vad uselt. Att de inte ens har någon digital tjänst, eller åtminstone ett system där de automatiskt kan ringa upp dig när det är din tur i kön.

Shrinkflation :rage: