Nu blev jag riktigt sur (2023)

Hade sett fram mot en ordentlig sovmorgon efter en dryg vecka. Kl 8 började några byggjobbare banka utanför. Nu har de dragit härifrån så varför ute så tidigt och jobba på en lördag :face_with_symbols_over_mouth:

Det var vad jag misstänkte men ingen trodde på det :man_shrugging:t2:

Tveksamt hur många som hoppar på igen när de gör på detta vis. Alla byter ju kort och då får man ju en påminnelse att det gamla gått ut så att man kan lägga in det nya. Det är ju mer eller mindre omöjligt att komma ihåg att uppdatera kortuppgifterna på alla ställen vid byte.

3 gillningar

Jag använder Paypal om det är möjligt, behöver bara uppdatera på ett ställe. KISS-metoden. :rofl:

1 gillning

Jag hatar verkligen att sälja saker begagnat, tror det är tredje köparen av vår gräsklippare som plötsligt ändrar sig samma dag som de ska komma :joy:

Vem kan motstå en Klippo med en trevlig Hondamotor?! :thinking:

Facebook Marketplace?

Jo framförallt där men även en del krångel på blocket också.

Såg nyss någon som erbjöd 50% och hämtar den idag, det tror jag också, men inte hos mig :nerd_face:
Jag tar väl den till stugan om jag inte får det jag vill ha :slight_smile:

2 gillningar

All privat handel är ett gissel, de backar ur, har hittat samma sak billigare, pengarna har inte kommit in än. Finns hur mycket som helst och detta är ju en av anledningarna till att man undviker denna typ av handel.

2 gillningar

Nu låter du ju som en garvad Blocket säljare. :joy::joy:

Haha ja men jag vill ju inte ge/kasta bort den eller skaffa nya vänner! :joy:
Borde ligga hyfsat i pris också då tre ”köpt” den, den ena som backade skrev att frun nu hellre ville ha en robot, vilket jag förstår, så kör ju jag också :nerd_face:

1 gillning

Då har du inte försökt sälja barngrejor, frun råkade köpa på sig två dagisvagnar och skulle således sälja den ena för typ 2,5 kkr. Vilket var rätt billigt för en äldre Bugaboo(Rolex bland barnvagnar).
Var någon som var och ”provrullade” den två gånger samma dag, men avstod till slut då de tyckte vår primära vagn såg bättre ut.
Absolut sa jag, de finns att köpa för 17 kkr på Bugaboo.com :joy::nerd_face:

4 gillningar

Åt middag på ett ställe på fredag kväll. Hyfsad mat och trevlig miljö. De har bara haft lunchöppet tidigare.
Men jag såg på kvittot idag att de har tagit betalt för ordinarie pris. Inte fått 15% rabatt som de skrev om i facebook.
Tog lite bort det positiva intrycket.
bild


Någon har blivit surare än jag blev och slängt ut skiten. :joy:

Ser att en förskola i närheten har brunnit ner till grunden i natt.

Gick förbi där senast på vägen hem i går. Sonen ville leka i lekparken intill men eftersom vi hade kyl- och frysvaror med oss så sa jag att vi går dit en annan dag.

2 gillningar

Supertråkigt. Både för att något brinner ned men ännu mer det röriga för alla småttingar.

4 gillningar

Var på väg till inline hockey, fick mess att regnade som tusan på plats så bara att vända hem igen. :frowning:

Här är det nästan 20 grader att njuta av. :joy::joy:

1 gillning

Grattis vi har 30 precis som alla andra dagar om året :stuck_out_tongue:

1 gillning

Var är det 30c året om?

Bangkok. :slight_smile:

1 gillning